تشخیص چهره گلکسی نوت ۸ فریب می‌ خورد!

به‌ راحتی می‌ توان سیستم تشخیص چهره سامسونگ گلکسی نوت ۸ را گول زد.
مدت‌زمان زیادی از عرضه گلکسی نوت ۸ نمی‌گذرد. این گوشی جدید پرچم‌دار سامسونگ تقریباً اوایل شهریورماه بود که به‌صورت رسمی با قابلیت‌های جذابی مانند سیستم تشخیص چهره رونمایی شد.

سیستم تشخیص چهره این گوشی به نحوه طراحی شده است که با اسکن چهره کاربر از طریق دوربین جلو گوشی، می‌تواند قفل آن را باز کند. به نظر می‌رسید این قابلیت باعث شود امنیت گلکسی نوت ۸ به‌مراتب بالا برود؛ اکنون بر اساس گزارشی به نظر می‌رسد که سیستم تشخیص چهره این گوشی را به‌راحتی می‌توان فریب داد!

در حال حاضر ویدیویی در شبکه‌های مجازی منتشرشده است که کاربری دو گوشی گلکسی نوت ۸ را رو به روی هم قرار می‌دهد که روی صفحه‌نمایش یکی از این گوشی‌ها، تصویر صاحب گلکسی نوت دوم نمایش داده می‌شود. گوشی دوم عکس را اسکن کرده و قفل گوشی را باز می‌کند!

اما مسئله جالب‌توجه این است که گلکسی نوت ۸ را تنها با یک گلکسی نوت ۸ دیگر نمی‌توان گول زد، بلکه از هر عکسی مانند عکس پروفایل اینستاگرام، فیسبوک یا تلگرام و … برای باز کردن قفل این گوشی می‌توان استفاده کرد. یعنی سیستم تشخیص چهره که با هدف تأمین هرچه بیشتر امنیت در این گوشی پرچم‌دار سامسونگ تعبیه شده بود، نه‌تنها امنیت را فراهم نمی‌کند بلکه باعث در معرض خطر قرار گرفتن آن خواهد شد.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از سایر روش‌های ممکن مانند سنسور اثرانگشت یا عنبیه و یا روش‌های قدیمی مانند الگو یا رمز عبور برای رمزگذاری روی تلفن هوشمند خود استفاده کنید.

اخبار خودرو
حوادث