ارزیابی ۲۰۱۷ Bentley Bentayga

ارزیابی ۲۰۱۷ Bentley Bentayga

698526_891

مأموریتی برای ارائه قدرتمندترین، خاص‌ترین و بیشترین پرستیژ در یک شاسی‌بلند، مدل جدید بنتلی بنتِیگا(۲۰۱۷ Bentley Bentayga) می‌خواهد اطمینان حاصل نماید که هیچ‌گاه یک پشته ماسه‌ای مانع از یک گردش صحرایی لذت‌بخش نخواهد شد. طراحان این سبک از وسایل‌نقلیه در «لامبورگینی» و «مازراتی»، آمدن بنتیگا ۲۰۱۶ را تعقیب خواهند کرد و در همین حال، اقطعا ل حضور رقبایی از «رولز رویس» و «آستون‌مارتین» بسیار خیلی است.

698527_847

 

محصولات بنتلی همواره خودروهای باکلاسی بوده‌اند، ولی ۲۰۱۷ Bentley Bentayga در این زمینه فراتر از استانداردهای یک خودرو عادی ظاهر شده است. این شاسی‌بلند با ارتفاعی در حدود ۱۷۴۲ میلی‌متر حدودا ۲۳سانتی متر از هر بنتلی دیگری بلندتر است.
بنتیگا در واقع ، پیکره‌ای از «کانتیننتال» و «فلایینگ اسپور» است که در سایز بزرگ و با ارتفاع بلند آماده شده است. خطوط کناری و عضلات برجسته در عقب خود نمایی می نماید ،سایز چرخ‌ها ابعاد آنها بین ۲۰ تا ۲۲ اینچ متغیر است. همین طور تلاش خستگی‌ناپذیر «لی» در توجه به جزئیات در عناصری چون طراحی چراغ‌های روشنایی روز به رنگ بدنه، شیب ماهرانه گل‌گیرهای جلو و همین‌طور دریچه‌های کناری با لوگوی B قابل تحسین است. لوله‌های اگزوز این خودرو نیز آن‌قدر بزرگ هستند که می‌توانند برای یک اتوبوس غول‌پیکر «گری‌هوند» نیز مورد مصرف قرار گیرند.

698533_290

 

Bentley Bentayga 2017 بر روی پلتفرم MLB از گروه فولکس‌‌واگن و مشترک با آئودی Q7 و مدل بعدی پورشه کاین ساخته شده و فاصله‌ محوری آن مساوی ۲۹۹۲ میلی‌متر است. بدنه بنتیگا از جنس آلومینیوم است که بر روی یک استخوان‌بندی ترکیبی از آلومینیوم و فولاد قرار گرفته است. این در واقع ، اولین کاربرد آلومینیوم در ساختار محصولات بنتلی است. این شرکت در نقاطی برای مهاربندی فنربندی گازی در جلو، ساب‌فریم سیستم تعلیق عقب، ستون‌های چهارم بدنه (D-pillar) و سپر‌های جلو از آلومینیوم بهره برده است. به گفته بنتلی، این کار باعث شده تا حدود ۲۲۷ کیلوگرم از وزن ساختار خودرو کاسته شود و وزن کلی بنتیگا به ۲۴۲۲ کیلوگرم برسد؛ یعنی ۳۱۷ کیلوگرم سبک‌تر از مدل پرچم‌دار «مولسان».
در این میان، یک مدار الکتریکی ۴۸ ولتی، میزان سختی محورهای ضدّ لغزش در جلو و عقب را تنظیم می‌کند. برای کنترل بیشتر در مسیرهای خارج از جاده، در نمایشگر بر روی داشبورد، مسائل ی از قبیل شیب، غلتش، پایداری چرخش چرخ‌ها، زاویه فرمان، ارتفاع از سطح دریا و جهت قطب‌نما نمایش داده می‌شود. ۸ وضعیت مختلف رانندگی ، می‌توانند تمام شرایط رانندگی داخل و خارج از جاده و از عبارت «علف‌های خیس» را پوشش دهند.
دارن دی (Darren Day)، طراح بنتلی در این کابین، بنای اصلی را بر کیفیت پارت ‌های دست‌ساز، کاربردی‌بودن و آسانی سرنشین قرار داده است. نگین‌هایی با عرض کمتر از ۲ میلی‌متر، پنل کنترل از تریم پیرامونی آن جدا می‌کنند. کنگره‌های روی سطح دکمه‌ها، حتی ظریف‌تر از ساعت‌های «رولکس» کار شده‌اند. در همین حال، بیش از ۱۲ قطعه چرم پرداخت شده و به یکدیگر دوخته شده‌اند تا پوشش صندلی‌هایی با قابلیت تنظیم در ۲۲ جهت را تشکیل دهند. همین طور چوب‌های درخت گردو از مکان‌های از همه جهان جمع‌اوری شده و با عملیاتی چون پوسته‌برداری، فشرده‌سازی، سنباده‌کاری و پولیش، برای قرارگیری در داشبورد خمیده بنتیگا آماده شده‌اند.

698538_736

موتور این خودرو یک موتور ۱۲ سیلندر ۶لیتری می باشد که تولید ۶۰۰ اسب بخار قدرت میکند.

اخبار خودرو
حوادث