باج افزار که وانمود می کند برای آپدیت ویندوز ۱۰ است

در این کلاه برداری به کاربران ایمیلی ارسال میشود که وانمود می کند از طرف مایکروسافت ارسال شده است و از کاربران می خواهد فایلی را دانلود کنند تا آپگرید سیستم شما به ویندوز ۱۰ رایگان صورت پذیرد.

در نگاه اول، از آن جایی که این ایمیل از آدرس update@microsoft.com ارسال شده است و پیام آنتی ویروس که اعتبار این فایل را تایید می کند سبب می شود گیرنده فکر کند این ایمیل واقعا از مایکروسافت ارسال شده باشد. اما همه نشانه هایی که معمولا در ایمیل های کلاه برداری می بینیم مانند، غلط های املایی و نوشتاری در سطح سواد یک دبستانی در این ایمیل نیز دیده می شود.ایمیل کلاه برداری ظاهری این گونه دارد:

 

در واقع این فایل یک باج افزار است. باج افزار نوعی برنامه است که کنترل سیستم شما را در دست می گیرد، تا زمانی که قبول کنید به سازنده باج افزار مبلغی را پرداخت کنید. بیت کوین یک واحد پول آنلاین است و از آن جایی که بیت کوین غیر قابل رد گیری است، این تبهکاران معمولا درخواست بیت کوین دارند.این تصویری است که در صورت نصب این باج افزار با آن مواجه می شوید و راه فراری جز پرداخت بیت کوین برای رهایی از آن ندارید:

مایکروسافت رایانه ها را از طریق ایمیل آپگرید نمی کند. اگر ایمیلی مشابه دریافت کردید مطمئن باشید کلاه برداری است و فورا آن را پاک کنید. کاربران ویندوز ۷ و ۸ می توانند به رایگان به ویندوز ۱۰ آپگرید کنند. از روز ۷ مرداد که تاریخ عرضه رسمی ویندوز ۱۰ بوده است، مایکروسافت شروع به ارسال اعلانات نصب ویندوز به کاربران کرده است.

آیا شما نیز این ایمیل های کلاه برداری را دریافت کرده اید؟

اخبار خودرو
حوادث