بیش از ۶۰۰ نهنگ‌ها در نیوزیلند خودکشی کردند

بیش از ۶۰۰ نهنگ در سواحل کشور نیوزیلند خود کشی کردند. در حال حاضر بسیاری از مردم برای نجات دادن نهنگ‌هایی که هنوز زنده هستند، تلاش می‌کنند تا آن‌ها را به دریا بازگردانند؛ اما برخی از آن‌ها در همین مدت جان خودشان را از دست داده‌اند.

در روز ۲۲ بهمن ماه نزدیک به ۴۰۰ نهنگ خودشان به یکی از جزیره‌های جنوبی کشور نیوزیلند رساندند که بعدا تعداد آن‌ها به ۶۰۰ عدد افزایش پیدا کرد. گفته شده که از این تعداد ۳۰۰ تای آن‌ها مرده‌اند و با تلاش‌های مردم ۱۰۰ تای آن‌ها به دریا بازگردانده شده‌اند. در حال حاضر دولت کشور نیوزیلند گفته که به کمک مردم برای نجات نهنگ‌ها نیاز دارد.

البته این بزرگ‌ترین خودکشی نهنگ‌ها در تاریخ نیست. نزیک به ۱۰۰ سال پیش نزدیک به ۱۰۰۰ نهنگ در سواحل کشور نیوزیلند خودکشی کردند. در سال ۱۹۸۵ هم ۴۵۰ نهنگ دیگر هم در این کشور خودکشی کردند. هنوز آمار مشخصی تعداد نهنگ‌هایی که در اطراف کشور نیوزیلند زندگی می‌کنند در دست نیست، اما محققان می‌دانند که این جانوران به شکل خانوادگی در گروه‌های بزرگ حضور دارند.

باید به این موضوع اشاره کنیم که هنوز دلیل قطعی برای خودش کشی نهنگ‌ها پیدا نشده و به همین دلیل نمی‌شود جلوی این اتفاق را گرفت.

 

 

 

 

اخبار خودرو
حوادث