لپ تاپ Surface Laptop تعمیر نمیشود

لپ‌تاپ جدید مایکروسافت، یعنی همان Surface Laptop، یکی از بهترین سخت‌افزارهایی است که تا به حال دیده‌ایم. این لپ‌تاپ از نظر طراحی شگفت‌انگیز است و هم‌چنین بسیار باریک و قدرتمند ساخته شده. با این حال، متخصصان وب‌سایت iFixit لپ‌تاپ جدید مایکروسافت را کالبد شکافی کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که تعمیر کردن Surface Laptop غیرممکن است.

کامپیوتر Surface Laptop را نساخته‌اند که آن را باز و تعمیر کنید.

قاب Surface Laptop و کیبوردش به هم پیچ نشده‌اند و برای باز کردن این لپ‌تاپ، از همان ابتدای کار باید آن را خرد کرد؛ آن هم به سختی. در داخل دستگاه هم وضعیت بهتری وجود ندارد، طوری که همه چیز محکم سر جایش چسبیده است و جدا نمی‌شود. بخش‌های مختلف دستگاه مثل کیبورد جدا شدنی نیستند و مادربرد این لپ‌تاپ هم با مجموعه‌ای از پدهای خنک کننده پوشیده شده است و دسترسی به آن، بدون خراب کردن دستگاه، ممکن نیست.

برای دسترسی به باتری، باید بخش‌های زیاد دیگری از داخل لپ‌تاپ جدا شود و زمانی هم که متخصصان iFixit به باتری رسیدند، دیدند که آن هم مستقیما به بدنه چسبیده شده و جدا شدنی نیست.

کامپیوترهای Surface مایکروسافت اساسا قابل تعمیر نیستند، لپ‌تاپ قدرتمند Surface Book که نمره‌ی تعمیر پذیری ۱ از ۱۰ را از وب‌سایت iFixit دریافت کرده بود.

طبق نتیجه گیری IFixit، کامپیوتر Surface Laptop را نساخته‌اند که آن را باز و تعمیر کنید و بخش‌های مختلف آن مثل رم و پردازنده هم قابل ارتقا نیستند، چون به مادربرد چسبیده شده‌اند. iFixit نوشته است: “این دستگاه تماما چسب است. هیچ چیز آن را نمی‌توان ارتقا داد و اصلا نمی‌توان این دستگاه را بدون نابود کردنش، باز کرد.”

نمره‌ای که از نظر امکان تعمیر پذیری به Surface Laptop داده شده، ۰ از ۱۰ است.

اخبار خودرو
حوادث