دلایل خود ارضایی در خانمها

 دلایل خود ارضایی در خانمها

izumzo5dyefa51iemlm0

تمام چیز در مورد خود ارضایی در زنان

خود ارضایی چیست؟
خود ارضائی جمله است از تحریک دستگاه تولید مثل برای بدست آوردن لذت جنسی. در اکثر مسائل هر موقع حرف از خودارضایی به بین می آید تمام نگاهها معطوف به مردان می شود، ولی خودارضایی در بین خانمها نیز به فور یافت می شود، منتهی خانمها حتی با دوست ها نزدیک خود نیز کمتر در مورد این عمل حرف می کنند.

برخی خانمها مثل مردان حداقل یک بار خودارضایی (Masturbation) را در طول زندگی تجربه کرده اند. اینکه از نظر علمی چه میزان از خودارضائی طبیعی و چه میزان آن غیر طبیعی است، هنوز معین نشده است. میزان شیوع خودارضائی بین خانمها بصورت دقیق معین نیست، و در نقاط مختلف جهان مفرق است.

 

برای خودارضایی مرز سنی خاصی وجود ندارد. خانمها ممکن است در دهه 80 زندگی نیز خود ارضائی داشته باشند. خود ارضائی همواره در خانمهای مجرد دیده نمی شود، وقت ی همسر در دسترس نباشد و یا اظهار خستگی نماید، ممکن است یک خانم نیازهای جنسی خود را با خودارضایی برطرف نماید. یکی از دلایل با ارزش خود ارضائی در خانمهای متاهل عدم رسیدن به ارضاء جنسی یا ارگاسم در یک رابطه جنسی طبیعی است.

 

به دو دلیل بزرگ یک زن ممکن است در یک رابطه جنسی طبیعی به ارضاء جنسی نرسد:
1- لذت نبردن ار رابطه جنسی طبیعی که خود آن دلایل بسیار بسیاری از عبارت نداشتن رابطه عاطفی بهتر با همسر، ازدواجهای اجباری، تحت فشار قرار گرفتن جهت نزدیکی و غیره دارد.
2- عدم مهارت و اطلاع کافی همسر از چگونگی ارضاء شدن خانمها.

 

یکی از دلایل با ارزش خودارضائی در خانمهای متاهل این است که رابطه جنسی در این زوج مختص رفع نیازهای جنسی مرد است . مرد اصلا یا نمی داند که یک خانم نیز باید به ارضاء جنسی برسد و یا اینکه چگونه یک خانم باید به ارضاء جنسی برسد را نمی داند. اکثریت قریب به اتفاق مردها فکر می کنند که رابطه واژینال مهمترین پارت یک رابطه جنسی است در صورتیکه آن برای اکثر خانمها ارزش چندانی ندارد. اکثر خانمها برای رسیدن به ارگاسم نیاز به رابطه واژینال ندارند و در واقع برقرار کردن رابطه واژینال با خانم بدون آمادگی وی سبب درد شدید و از بین رفتن میل جنسی می شود.

 

اکثر مردان ظرف دو دقیقه رابطه واژینال دچار انزال می شوند، در صورتیکه خانمها برای رسیدن به ارگاسم نیاز به 15-10 دقیقه تحریک جنسی با کیفیت مناسب دارند، پس اگر یک زوج اطلاع کافی از روش ارضاء جنسی در خانم نداشته باشد، خانم ممکن است جهت رفع نیازهای جنسی خود، اقدام به خودارضایی نماید.

یکی دیگر از دلایل با ارزش خودارضایی در خانمها رها شدن خانم در رابطه جنسی قبل از رسیدن به ارگاسم است. یک سیکل جنسی از 4 وهله تشکیل می شود و مرد و زن باید از این 4 وهله عبور کرده و به ارضاء جنسی برسند. گاها در یک رابطه جنسی نیز مرد و نیز زن وارد این سیکل جنسی می شوند ولی مرد بعلت ارضاء شدن رابطه را قطع می نماید درصورتیکه خانم هنوز سیکل جنسی را کامل نکرده است، در این مسائل ممکن است خانم با خودارضایی سیکل جنسی را کامل کرده و به ارگاسم برسد.

 

برخلاف مردان، برای خودارضایی در خانمها روشهای مختلف ی وجود دارند، یکی به همین دلیل شها مصرف از ویبراتور است. مصرف بیش از میزان از ویبراتور سبب می شود که از دستگاه تولید مثل رفع حساسیت شده و شخص در یک رابطه جنسی طبیعی نتواند به ارگاسم برسد. علاوه از آن، مصرف بیش از میزان از ویبراتور سبب کرختی و کم شدن حس دستگاه تولید مثل می گردد. باید توجه داشت که تحریکی را که دستگاه ویبراتور ایجاد می نماید هیچزمان قابل ایجاد توسط آدم نیست و اگر بعلت تداوم مصرف از آن سیستم عصبی به تحریکات ناشی از ویبراتور عادت نماید ، دیگر این خانم در حین رابطه جنسی طبیعی، ارگاسم را تجربه نخواهد کرد.

 

خانم هایی که بطور همیشگی دارای سابقه خودارضایی بوده اند، یاد می گیرند که دقیقا چه چیزی برای آنها بهتر و یا بد است و در طول وقت مهارت بسیاری در رسیدن به ارگاسم پیدا می کنند و بدین ترتیب چون شوهر به هیچ وجه از دانش همسر خود آگاه نیست و در یک رابطه جنسی طبیعی خانم نمی تواند به انتظارات خود برسد، کم کم رابطه جنسی برا خانم بصورت یک تکلیف جهت برآورد کردن نیازهای جنسی شوهر در می آید و در تعدادی از مسائل نیز کار به اختلافات شدید می کشد.

 

 

چون خانم در رابطه طبیعی ارضاء نمی شود، پس برانگیختگی جنسی پیدا نکرده و رابطه جنسی برای وی دردناک می شود و کم کم دچار سرد مزاجی شده و از برقرار کردن رابطه جنسی اجتناب می نماید . تعدادی نیز چون با رابطه جنسی طبیعی ارضاء نمی شوند، رفیق ندارند اقدام به کار یکطرفه بکنند.

یک خانم قطعا باید نیازهای خود در یک رابطه جنسی طبیعی را به شوهر خود گوشزد و حتی وی را آموزش دهد این باعث می شود که با گذشت زمان طرفین به نیازهای همدیگر پی برده و مهارت کافی پیدا کنند، بدون اینکه اختلاف جدی پیش بیاید.

 

یکی دیگر از دلایل تداوم به خودارضایی در خانمها این است که در برخی مسائل خانمها برطرف شدن و یا تخفیف برخی از مسائل خود را به عمل خودارضایی نسبت می دهند، برای مثال می گویند که خودارضایی سردرد میگرنی آنها را تسکین یا کم شدن می دهد.
چون خودارضایی سبب ارگاسم شدید می شود، در صورت تداوم آن، ارگاسم ناشی از رابطه جنسی ممکن است نیازهای یک خانم را برآورد نکند، و وی همچنین اینکه رابطه جنسی طبیعی با شوهر خود دارد، برای تجربه ارگاسم شدید اقدام به خودارضایی بکند.

 

نه فقط در جامعه ما بلکه در اکثر جوامع دیگر نیز زوایای خودارضایی در خانمها ببهتر ی آشکار نیست. خانمهایی که خودارضایی می کنند، با مصرف از رسانه های زرد و در راس آن اینترنت اقدام به تهیه وسایل مختلف جهت خود ارضائی می کنند تا اینکه مناسبترین را برای خود پیدا می کنند، غافل از اینکه اگر وسیله خاصی در ابتدا سبب ارگاسم با کیفیت بهتر می شود، ولی بعلت مصنوعی بودن این ارگاسم و عادت کردن سیستم عصبی، آنها مجبور هستند که روش خود ارضائی را تغییر دهند.

 

گاها خانمی که وارد این سیکل (خودارضائی) می شود، نمی تواند از آن رهائی پیدا نماید ، برای مثال اگر قبلاً یک بار خودارضایی (Masturbation) در روز با یک روش بخصوص نیازهای وی را برطرف می کرد، نیز اکنون بعلت عادت کردن سیستم عصبی به ناچار باید برای بدست آوردن همان میزان رضایت جنسی تعداد مسائل خودارضایی را خیلی نماید ، و ممکن است این روند افزایش تعداد مسائل خودارضایی رفته رفته به رقم تهدید ناکی برسد که به آن اعتیاد به خودارضایی گفته می شود.

 

فرق خودارضایی در زنان و مردان
√ خانمها در مقایسه با مردان، خودارضایی را در سن بالاتری شروع می کنند.
√ زنان برخلاف مردان در بسیاری از مسائل اجباری برای انجام خودارضائی ندارند، در صورتیکه در بیشتر مردانی که خودارضایی می کنند یک نیاز داخلی آنها را وادار به خودارضایی می نماید .
√ زمانی یک خانم یاد گرفت که چگونه خودارضایی بکند، اکثرا این عمل را کمتر از مردان انجام می دهد.
√ خانمها کمتر از مردان بطور منظم اقدام به خودارضایی می کنند، برای مثال ممکن است یک خانم بدون مساله شش ماه خودارضایی را ترک نماید ، در صورتیکه آن بندرت در مردان اتفاق می افتد.
√ بر خلاف مردان روشهای خودارضایی (Masturbation) در خانمها بسیار خیلی است طوریکه یک خانم زمان انجام کار منزل و یا تماشای تلوزیون و یا حتی در حین رانندگی نیز می تواند خودارضایی نماید .

 

√ یکی از دلایلی که خانمها در سن بالاتر و کمتر از مردان اقدام به خودارضایی می کنند این است که عضو جنسی مرد کاملا معین و بیرون از بدن وی است و مرد به آسانی در سن پائین به حساسیت عضو جنسی خود پی می برد، در صورتیکه اعضاء جنسی منجر به ارگاسم در خانمها خیلی و اکثرا پنهان هستند و تشخیص آنها تا مدتها برای یک خانم مساله است. برای مثال پیداکردن محل کلیتوریس و حساسیت آن برای بسیاری از خانمها آسان نیست.

۷۷

 

دلایل خانمها برای خودارضائی
برخلاف مردان که هدف از خودارضایی (Masturbation) در آنها ارضاء جنسی است، دلایل خانمها برای خودارضائی زیاد و تعدادی از آنها به شرح زیر هستند ، یعنی اگر از یک خانم سئوال شود که چرا اقدام به خودارضایی می نماید ممکن است یکی از پاسخهای زیرا را بدهد:
تسکین احساس نا خوشایند در واژن، چون حین ارگاسم واژن منقبض شده و ترشحات خود را بیرون می ریزد.

حفظ قدرت باروری
تجربه احساس خوشایند، یکی از دلایل اعتیاد به مواد مخدر آزاد شدن هورمون دوپامین با استفاده مواد مخدر است، حین ارگاسم نیز میزان ی ماده دوپامین ترشح می شود.
دیدن فیلم های پورنوگرافی  منجر به خودارضایی می شود.
– بدنبال رویا و یا فانتزی جنسی
– تعداد قابل ملاحظه از خانم هایی که خودارضایی می کنند هیچگونه لذت جنسی از آن نمی برند، بلکه معتقد هستند که خودارضایی سبب اصلاح اضطراب و خلق آنها می شود.

– با خودارضایی تهدید حاملگی و یا ابتلا به بیماری های مقاربتی وجود ندارد.

– تعدای از خانمها مدعی هستند که خودارضایی سبب تسکین دردهای زمان پریود در آنها می شود.
– تعدادی از خانمها معتقد هستند که ارضاء جنسی در یک رابطه جنسی طبیعی دارای ملزومات خیلی و زیاد است و آنها حوصله آنرا ندارند و ترجیح می دهند خودارضایی کنند.

– کنجکاوی جهت کشف نقاط پنهان بدن

به عنوان نکته پایانی بسیاری از خانم هایی که اقدام به خودارضایی می کنند از عمل خود شرمسار هستند و رفیق دارند که آنرا ترک کنند. اگر دلیل خودارضایی میل جنسی خیلی باشد، امروزه داروهای اثر گذار ی وجود دارند که بدون آسیب زدن به قدرت باروری و زنانگی، میل جنسی را به میزان بسیاری تعدیل و آنرا قابل کنترل می کنند، طوریکه با استفاده این داروها دیگر میل جنسی برای خانم آزاردهنده نخواهد بود.

اخبار خودرو
حوادث