ریست کردن اکانت تلگرام در هنگام فراموشی رمز تایید دو مرحله ای

telegram-reset-pass

ویژگی تایید دومرحله ای تلگرام یا Two Step Verification یکی از قابلیت های امنیتی تلگرام است که با فعال کردن آن می توانید از دسترسی افراد دیگر به حساب تلگرام خودتان جلوگیری کنید.
در مطلب ” با فعالسازی قابلیت تایید دو مرحله ای، امنیت تلگرامتان را بالا ببرید ” توضیحاتی در مورد ویژگی تایید دومرحله ای و نحوه فعالسازی آن را منتشر نموده ایم که با استقبال شما کاربران ترفندها مواجه شدیم. با استفاده از ویژگی تایید دومرحله ای می توانید بر روی اکانت تلگرام خود رمز عبور قرار داده تا علاوه بر کد تاییدی که برای شما اس ام اس می شود، نیاز است که این کد را نیز وارد کنید.
تا ایتجای کار همه چیز خوب است، اما مشکل از جایی شروع می شود که شما رمز تایید دومرحله ای خود را فراموش کنید. تلگرام در هنگام فعالسازی تایید دو مرحله ای دو روش که شامل ایمیل پشتیبانی و راهنمای رمزعبور است را برای بازیابی رمز فراموش شده در اختیار شما قرار می دهد که می توانید از آن استفاده کنید.
اما متاسفانه برخی از کاربران که فکر می کنند رمز عبورشان را فراموش نخواهد کرد از این دو روش بازیابی صرف نظر کرده و با زدن دکمه Skip تنها به تعیین رمز عبور بسنده می کنند.
در صورتی که شما نیز جزء آن کاربرانی هستید که رمز تایید دومرحله ای خود را فراموش کرده اید و برای بازیابی رمز نیز روشی را مشخص نکرده اید دیگز قادر به ورود به اکانت قبلی خود نیستید و تنها راه بازگشت به تلگرام، ریست اکانت می باشد که با این کار تمامی پیام ها، مخاطبین، گروه ها و کانال های شما پاک خواهد شد.
برای ریست کردن اکانت تلگرام خود مراحل زیر را طی نمایید:
مرحله اول: ابتدا تلگرام خود را باز نموده و به صورت عادی شماره خود را وارد کرده و منتظر باشید کد تایید برای شما ارسال شود.
مرحله دوم: پس از وارد کردن کد تایید اس ام اس شده، می بایست رمز عبور دو مرحله ای را وارد کنید.
در این مرحله بر روی گزینه Forget Password ضربه بزنید،
سپس گزینه RESET ACCOUNT برای شما نمایان می شود. آن را لمس نمایید.

 

telegram-reset-pass-2

مرحله سوم: اکنون با تایید گزینه RESET MY ACCOUNT ، پیامی نمایش داده میشود به این معنا که ( ما از اکانت شما به مدت یک هفته نگهداری میکنیم و بعد از آن میتوانید وارد اکانت ریست شده خود شوید ) خوب تلگرام یک هفته اجازه ریست شدن اکانت را به شما نمیدهد و دلیل آن جلوگیری از هک شدن اکانت شماست بعد از یک هفته خواهید توانست وارد اکانت خالی از پیام‌ها، گروه‌ها و کانال‌هایی که قبلا در آن‌ها عضو بوده‌اید شوید .

یعنی همه چی پاک میشه انگار تازه عضو و وارد تلگرام شده اید .

telegram-reset-pass-3

نکته: در صورتی که اکانت شما ریست نمی شود، تلگرام خود را آپدیت کنید.

اخبار خودرو
حوادث