غذای مشهور ایرانی که سرطان زاست!

غذای مشهور ایرانی که سرطان زاست!

635127070249344997

 یکی از پروتئین‌های هرم غذایی که در بسیاری از جوامع مورد استفاده قرار می‌گیرد، گوشت قرمز است؛ باید توجه داشته باشیم که علاوه بر چربی‌های ظاهری گوشت که توصیه می‌کنیم امحاء شود با چربی‌های مخفی گوشت روبه‌رو هستیم که در ظاهر محاسبه نمی‌شوند، از این‌رو گوشت قرمز چربی اشباع بالایی دارد.

وی افزود: میزان استفاده گوشت قرمزی که به افراد توصیه می‌شود بنا بر وضعیت جسمانی و سن آن‌ها مفرق است که در شرایط عادی باید طبق دستور هرم غذایی استفاده ‌شود.

کارشناس تغذیه و رژیم‌ اصلاح ی گفت: به افرادی که مستعد بیماری ‌های سیستمیک و غیرواگیر مثل چاقی، بیماری ‌های قلبی و عروقی، کلیوی و افزایش آنزیم‌های کبدی و فشارخون هستند ، توصیه می‌شود که از استفاده گوشت قرمز به ویِژه انواع سرخ کردنی‌ها یا کبابی روی ذغال پرهیز کنند، زیرا تحقیقات نشان داده که این افراد بیشتر در معرض تهدید ابتلا به سرطان معده و روده قرار خواهند داشت.

حاجی‌فرجی، در مورد مضرات روش پخت ناصحیح گوشت قرمز گفت: در روش پخت ناصحیح مانند ذغالی یا کبابی مواد سمی به وجود می‌آیند که به ماده غذایی آمیخته می‌شوند و افرادی که در دفعات خیلی به این روش گوشت قرمز را استفاده می‌کنند، بیشتر به سرطان‌های گوارشی مبتلا می‌شوند.

کارشناس تغذیه و رژیم‌ اصلاح ی ضمن توصیه به استفاده استاندارد گوشت قرمز گفت: در مسائل ی که شخص مبتلا به کمبود خون ناشی از فقر آهن باشد، باید گوشت قرمز را در الگوی غذایی خود قرار داد تا این کمبود آهن به صورت پروتئین حیوانی تأمین شود.

وی افزود: با توجه به تغییر سبک زندگی و صنعتی شدن جوامع میزان تحرک در افراد بسیار کم شدن یافته و در نتیجه آن متابولیسم بدن تغییرات بسیاری کرده است به همین دلیل توصیه می‌کنیم که بیش از دو یا سه وعده در هفته از گوشت قرمز مصرف نشود.

اخبار خودرو
حوادث