نابودی ویندوز موبایل با تایید ماکروسافت

در مجموعه‌ای از توییت‌ها، «جو بلفیوره»، معاون بخش سیستم‌های عامل در مایکروسافت، نابودی نسخه‌ی موبایل ویندوز ۱۰ را کاملا تایید کرده است. طبق گفته‌ی بلفیوره، مایکروسافت دیگر نرم‌افزار یا سخت‌افزار برای ویندوز ۱۰ موبایل تولید نمی‌کند. طرفداران این سیستم عامل انتظار داشتند تا مایکروسافت قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه کند، ولی واضح است که دیگر قرار نیست خبری از آپدیت‌های جدید برای ویندوز ۱۰ موبایل باشد. از این پس فقط بروزرسانی‌های امنیتی برای ویندوز ۱۰ موبایل عرضه خواهد شد.

بلفیوره هم‌چنین نوشته است که مثل بیل گیتس، به استفاده از اندروید روی آورده است.
بلفیوره نوشته است: «البته از این پلتفرم پشتیبانی خواهیم کرد. آن هم در قالب درست کردن باگ‌ها و آپدیت‌های امنیتی. ولی افزودن قابلیت‌های جدید یا سخت‌افزار تازه بخشی از برنامه‌ی ما نیست.»

بیش از یک سال است چیزی از ویندوز موبایل نمی‌شنویم، ولی تا به امروز مایکروسافت رسما به کنار رفتن این سیستم عامل را تایید نکرده بود. این شرکت سال گذشته بخش موبایل خود را تعطیل و هزاران نفر را بیکار کرد. حتی «ساتیا نادلا»، مدیر عامل مایکروسافت، در کنفرانس‌های اخیر این شرکت شعار «تمرکز روی موبایل و تمرکز روی سرویس‌های ابری» این شرکت را دیگر استفاده نمی‌کند و می‌گوید که تمرکز مایکروسافت روی هوش مصنوعی ابری و دستگاه‌های مختلفی است که بر مبنای آن کار می‌کنند.

 

بلفیوره هم‌چنین نوشته است که مثل بیل گیتس، به استفاده از اندروید روی آورده است. معاون سیستم‌های عامل مایکروسافت می‌گوید که یکی از مشکلات اصلی ویندوز موبایل، نداشتن پشتیبانی توسعه دهندگان است.

او در توییت خود نوشته است: «ما سخت تلاش کردیم تا توسعه دهندگان اپ را تشویق کنیم. به آن‌ها پول دادیم. برای آن‌ها اپ نوشتیم. ولی انقدر حجم کاربران کم است که شرکت‌ها نمی‌خواهند سرمایه گذاری کنند.»

مایکروسافت به این واقعیت رسیده است که افراد نمی‌خواهند روی گوشی خود ویندوز داشته باشند. این شرکت در حال حاضر به ساخت اپ و سرویس‌های مختلف برای اندروید و iOS روی آورده است؛ برای مثال مرورگر اج این شرکت قرار است به زودی به این دو سیستم عامل بیاید یا مایکروسافت حتی یک لانچر خیلی خوب برای اندروید ساخته سات.

اخبار خودرو
حوادث