با این وجود، سرمربی ایتالیایی از اینکه زمان کافی برای در اختیار داشتن همه اعضای تیم ندارد، شکایت کرد و گفت که این بدترین بخش مربیگری در تیم ملی انگلیس است.
او در گفتگو با خبرنگاران گفت:" مربیان خوب زیادی هستند که می توانند هدایت تیم ملی انگلیس را برعهده بگیرند و البته این کاری است که اتحادیه فوتبال انگلیس باید انجام دهد. من تنها یک چیز می گویم.
این پست مانند هدایت یک تیم باشگاهی نیست. جایی که می توانید هر روز تمرین کنید و هر روز با بازیکنان تان در ارتباط باشید. ما بازیکنان را انتخاب می کنیم اما زمان کافی برای کار کردن با آنها نداریم.
از بازیکنانی که برای بازی با هلند انتخاب کردم، 7 یا 8 نفر آنها را قبل از آغاز فصل جدید در اختیار خواهم داشت. آنهایی که روز شنبه بازی می کنند، خسته به تیم می آیند بنابراین ما تنها می توانیم کمی صحبت کنیم و بازی های قبلی هلند را مورد بررسی قرار دهیم و همین طور آخرین دیدارمان مقابل سوئیس تا ببنیم واقعا چه اتفاقی رخ داد و اشتباهاتی مرتکب شدیم.
برای قهرمانی، شما به بازیکنان خوبی نیاز دارید که در اوج آمادگی وارد تورنمنت شوند. اما در انگلیس بازی های زیادی انجام می شود. علاوه بر این در همه کشورهای اروپایی تعطیلات زمستانی وجود دارد. اما در انگلیس در این مقطع بازی های بیشتری برگزار می شود."