هر آنچه یک مرد باید در مورد مراقبت از پوستش بداند

هر آنچه یک مرد باید در مورد مراقبت از پوستش بداند

ar4-5732

متاسفانه آقایان به اندازه ای که خانم ها به پوستشان ارزش می دهند این کار را نمی کنند. ممکن است دلیل این بی ارزش ی باورهای اجتماعی غلط باشد و یا ممکن است ندانید باید از کجا شروع کنید.


خبر بهتر برای آقایان این است که مراقبت از پوست کار آنچنان زمان گیری نیست. برای اینکه به شما کمک کنیم بتوانید به بهتر ی پوست خود را سالم و صاف نگه دارید در این مقاله هر آنچه یک مرد معمولی برای حفاظت از پوستش باید بداند را در اختیارتان قرار می دهیم تا بتوانید بهترین پوست تمام عمرتان را داشته باشید.

1- آزمایش بافت پوست
از مهمترین کارها این است که محصولی گفتاسب با نوع پوست انتخاب بکنید ، پس باید بدانید پوست خود چه نوعی است. خوشبختانه روشی آسان برای این کار وجود دارد.

صورت خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید، خشکش بکنید ، و پنج دقیقه منتظر بمانید. پس به مدت چند دقیقه یک دستمال مرطوب را روی صورت خود نگه دارید، بعد از آن دستمال را نگاه بکنید : اگر کاملا خشک بود، به اقطعا ل خیلی پوستی خشک و حساس دارید، اگر روی دستمال چربی دیدید، پوست خود چرب است و اگر دستمال تنها کمی مرطوب بود چیزی بین خشک و چرب هستید. پاک کننده صورت خود را با در نظر گرفتن این آزمایش انتخاب بکنید .

2- لوازم ویژه خود را داشته باش
روش مردها برای مراقبت از پوست: به سراغ محصولات مراقبت از پوست می روند، اما از آنجا که چیزی ویژه خود ندارند از لوازم مادر / خواهر/ همسر خود مصرف می کنند، و بسیار نیز شادمان ند که به پوست خود ارزش داده اند! فکر می بکنید این روش صحیح است؟

جواب بد است، بین پوست آقایان و خانم ها فرق های بسیاری وجود دارد. پوست مردها دارای غده ها چربی زیادتری است، و نسبت به پوست خانم ها سفت تر است. پس با توجه به این فرق ها باید محصولاتی مصرف بکنید که برای پوست شما درست شده نه اینکه هر چیزی روی میز آرایش دیدید مصرف بکنید !

3- به روش دو بار در روز متعهد باش
بیشتر متخصصان پوست توصیه می کنند که صورت خود را دو بار در روز بشویید. با اینکه این میزان خیلی به نظر می رسد اما آقایان به ویژه در سن 20 سالگی باید به چنین روشی متعهد باشند چون بیش از هر وقت دیگری پوستشان چرب است.

شستشوی صورت وقت صبح و شب کمک می نماید پوست خود در بهترین حالت خود قرار داشته باشد. اگر فکر می بکنید مصرف از تمیز کننده های صورت باعث خشکی پوست خود می شود، صبح ها تنها شستشو با آب کفایت می نماید . روش دیگری که می توانید مصرف بکنید : شستشو با صابون است. اما بهتر است از صابون های آنتی باکتریال مصرف شود.

4- با بنزوئیل پراکسید به جنگ آکنه برو
 با اینکه نو آوری چیز بهتر ی است و ما نیز بسیار به آن علاقه داریم اما برخی چیزها رو دست ندارند. بنزوئیل پراکسید یکی از این مسائل است. این محصول برای پوست های چرب و در معرض آکنه بسیار مناسب است، چون منافذ پوست را باز می نماید ، باکتری های علت ایجاد جوش را می کشد، و از پوست مرده لایه برداری می نماید . از داروخانه محصول شستشوی صورتی بخواهید که حاوی بنزوئیل پراکسید باشد.

اگر از گذشته چنین محصولی را دارید بهتر است یکی جدید برای خود تهیه بکنید و هر دو سال یکبار یکی دیگر را جایگزین بکنید چون به مرور وقت تاثیرش کم می شود.

بنزوئیل پراکسید روی پوست خود جواب نداد؟ از محصول شستشوی پوستی مصرف بکنید که حاوی گوگرد باشد. این محصولات ضد باکتری، کم شدن دهنده قرمزی پوست، و تسکین دهنده سطح پوست هستند .

 

مسائلپوستی آقایان

یکی از شایع ترین مسائل پوستی آقایان وقت اصلاح با تیغ است

 

5- هفته ای دو تا سه بار لایه برداری کن
تا به حال دقت کرده اید که چرا پوست پارت آرواره همواره حالت تازه تری دارد؟ دلیل ش این است که عمل اصلاح ریش خود یک لایه برداری بسیار اثر گذار است، که پوست را سالم و دور از آکنه نگه می دارد.

برای اینکه دیگر نقاط پوست خود نیز بی بهره نمانند هفته ای دو تا سه بار لایه برداری بکنید . اگر پوستی چرب دارید محصولی مصرف بکنید که حاوی اسید سالیسیلیک باشد.

قبل از اصلاح صورت محصول را روی پوست بمالید و پس پوست را بشویید تا از پوست لایه برداری شود و پوست های مرده کنار بروند، این کار کمک می نماید پوست وقت اصلاح یکدست باشد، از افزایش مو زیر پوست پیشگیری می نماید و همین طور اقطعا ل زخمی کردن خودتان را تیغ کم می نماید .

6- بعد از اصلاح
بعد از اینکه اصلاح کردید و قبل از اینکه پوست را مرطوب بکنید ، از افترشیو بدون الکل حاوی ویتامین C مصرف بکنید ، این کار آنچنان ضروری نیست اما انجامش یک گام اضافی در راه سلامت پوست به حساب می آید. این کار باعث کم شدن التهاب است و همین طور به همراه ضد آفتاب از آسیب رساندن رادیکال های آزاد به پوست پیشگیری می نماید .

نکته ای که باید بدانید : یکی از شایع ترین مسائل پوستی آقایان اتفاقات وقت اصلاح با تیغ است. تیغ نباید در حمامی که مرطوب است رها شود، چون در چنین فضایی باکتری ها و قارچ ها افزایش می کنند و باعث عفو نت پوستی می شوند. تیغ ها را در یک قفسه خشک و تمیز نگهداری بکنید ، و مرتب تیغه ها را عوض بکنید تا برای پوست مساله ایجاد نکنند.

اصلاح صورت ندارید؟ خب شما در این مسیر فقط نیستید، یکی از مدهای این روزها بلند کردن ریش و سبیل است. برای چنین افرادی روغن مرطوب کننده ریش توصیه می شود، تا ریش و سبیل مرطوب، نرم و مرتب باقی بماند. اگر می خواهید ریشتان بهترین حالت خود را داشته باشد، بلافاصله بعد از شستشو از چنین روغنی مصرف بکنید . مواظب محصولاتی مانند روغن نارگیل باشید چون بسیار مومی هستند و ممکن است باعث ایجاد آکنه روی پوست شوند.

7- ضد آفتاب را فراموش نکن ( و در صورت نیاز کرم چشم )
مصرف از ضد آفتاب ( بله حتی در زمستان ) بسیار با ارزش است و تاثیرش انکار ناپذیر. اگر دلایل زیادتری برای قانع شدن می خواهید اجازه دهید پوست صورتتان را با داشبورد ماشین تان مقایسه کنیم: اگر داشبورد ماشین هر روز در معرض آفتاب قرار بگیرد به مرور وقت گرفته و کم رنگ شده و ترک بر می دارد. هیچکس رفیق ندارد چنین اتفاقی برای صورتش بیفتد. هر روز صبح از مرطوب کننده ای که حاوی ضد آفتاب است مصرف بکنید تا پوست حفاظت و مرطوب شود. ممکن است این کار را گامی اضافی قلمداد بکنید اما وقت ی پای پیشگیری از سرطان پوست به بین می آید متوجه می شویم که بسیار ضروری است.

می خواهید غلط ات قدیم را جبران بکنید ؟ اگر واقعا قصد چنین کاری را دارید، رتونوئید وقت شب یک استاندارد طلایی است، کمکتان می نماید آسیب اشعه های خورشید را بازگردانید، کلاژن ها تحریک شوند، پوست لایه برداری شود، منافذ پوست باز شود، و از جوش زدن پیشگیری شود. می توانید از محصولاتی که نیاز به ورژن دارند و یا آنهایی که بدون ورژن در داروخانه ها عرضه می شوند مصرف بکنید ، تنها مطمئن شوید رتینول در صدر مواد تشکیل دهنده محصول باشد. مصرف از کرم های چشم نیز بعد از سه هفته نتایج محسوسی را نشان می دهد.

اخبار خودرو
حوادث