با فروشگاه فیزیکی گوگل در نیویورک آشنا شوید

2

گوگل تا کنون علاقه‌ی چندانی به داشتن فروشگاه‌های فیزیکی از خود نشان نداده است؛ که البته دلیل واضحی هم برای آن دارد: فعالیت گوگل تا به حال بیشتر بر روی نرم‌افزار متمرکز بوده است، نه سخت‌افزار. اما این روند به آهستگی در حال تغییر است. عرضه‌ی محصولات جدیدی مانند تلفن هوشمند پیکسل، دستگاه Google Home، هدست واقعیت مجازی Daydream و روتر وای فای گوگل در سال جاری، نشان می‌دهد که گوگل قصد دارد نیم نگاهی به تولید سخت‌افزار با برند «گوگل» نیز داشته باشد.

برای اکثر مصرف کنندگان، خرید اینترنتی بدون اینکه محصول واقعی را از نزدیک دیده باشند، همچنان از جذابیت کمتری برخوردار است. گوگل هم با علم به این موضوع بالاخره قصد دارد تا دسترسی به جدیدترین محصولاتش را برای مصرف کنندگان بیش از پیش راحت‌تر کند. خرده فروشی موقتی گوگل چندی پیش با نام Google Shop در نیویورک شروع به فعالیت کرده است. در حالی که استقبال از فروشگاه گوگل در سطح فروشگاه‌های اپل نیست، اما تعداد ثابتی از عابران کنجکاو را همیشه می‌توان درون فروشگاه یافت.

 

2

البته باید به این نکته اشاره کرد که فروشگاه گوگل در واقع یک فروشگاه واقعی نیست. شما نمی‌توانید هیچ محصولی، حتی پرچمدار سخت‌افزاری این شرکت یعنی گوشی پیکسل را از این فروشگاه تهیه کنید. گوگل در این فروشگاه تنها به شما کمک می‌کند که به صورت آنلاین این تلفن را خریداری کنید یا شماره را به نزدیک‌ترین فروشگاه BestBuy ارجاع خواهد داد؛ در هر صورت، هرگز نمی‌توانید با سبدی پر از محصولات گوگل از این فروشگاه خارج شوید.

در عوض، سعی گوگل بر این است که مصرف کنندگان بتوانند از نزدیک محصولات این شرکت را تجربه کنند. در این راستا، فروشگاه خرده فروشی موقتی گوگل شگردهای جالبی برای فراهم آوردن این تجربه در آستین دارد. برای مثال می‌توان به «دیوار پیکسلی» اشاره کرد که هنگام ورود به شما خوشامدگویی می‌کند. Pixel Wall یک دیوار عظیم متشکل از بلوکه‌های رنگی و چرخان است. یکی از سخنگویان گوگل می‌گوید منظور از این دیوار، تجسم فیزیکی نمایشگرهایی است که در طول روز مرتبا به آن‌ها نگاه می‌کنیم.

 

2

2

اخبار خودرو
حوادث