مدیاتک اینتل اولین مودم 5G برای لپ‌تاپ

مدیاتک و اینتل از مودم ۵G خود برای لپ‌تاپ رونمایی کردن

اینتل و مدیاتک از مودم ۵G برای لپ تاپ‌های نسل بعد رونمایی کردند. این مودم از شبکه های مستقل و غیرمستقل با فرکانس زیر ۶ گیگاهرتز پشتیبانی میکند و از سال ۲۰۲۱ در ساخت لپ تاپ‌ها به کار گرفته خواهد شد .

اینتل سال گذشته میلادی گفته بود برای موبایلها مودم ۵G نخواهد ساخت، اما این خبر به معنی فعالیت نکردن اینتل در بازار مودم ۵G نبود.

مدیاتک با همکاری اینتل از مودم T700 5G برای لپ تاپ‌های نسل بعد مبتنی بر پردازنده اینتل رونمایی کرد. در فرایند ساخت این مودم اینتل وظیفه یکپارچه سازی سیستم، اعتبارسنجی و توسعه و بهینه سازی نرم افزاری را بر عهده داشته است و به تولیدکنندگان تجهیزات اصلی یا OEM  کمک رسانی زیادی داشته است .

مودم مدیاتک T700 از فناوری زیر ۶ گیگاهرتز شبکه ۵G پشتیبانی میکند و به گفته تولید کننده آزمایش تماس گیری آن در شبکه مستقل ۵G بدون وابستگی به شبکه ۴G LTE موفقیت آمیز بوده .

این تراشه از شبکه غیرمستقل فرکانس زیر ۶ گیگاهرتز پشتیانی می‌کند که برای برقراری ارتباط به شبکه ۴G وابسته است . مدیاتک گفته فناوری ۵G  سبب خالی شدن زود هنگام باطری نخواهد شد .

لپ تاپ‌های مجهز به مودم ۵G با توجه به سرعت بسیار بالاتر اینترنت در آنها نسبت به مودم‌های LTE، در آینده به گزینه‌ای ضروری تبدیل خواهند شد.

کوالکام نقش بسیار مهمی در بازار مودم‌های ۵G دارد و بیشتر لپ تاپ‌های ۵G مثل DEll Latitude 9510 2-in1، HP Dragonfly G2 و Lenovo  Flex 5G به مودم‌های این شرکت مجهز شده‌اند. با توجه به همکاری نزدیک بین مدیاتک و اینتل، انتظار داریم لپ تاپ‌های بعدی این دو شرکت با مودم ۵G  بساخته شود .

اخبار خودرو
حوادث