اول از همه روز زن و مادر رو به تمام مادران عزیز تبریک می گم به خصوص به مادر گل و مهربون خودم و از همینجا دستشو می بوسم.خوب از اونجایی که روز مادر نهار مهمون مادر گل خودم و شام مهمون مادر شوی دلبندم هستیم با اجازتون ما دیشب جشن کوچکی گرفتیم و بنده هم کادوی روز زن و پیشاپیش گرفتم.و اما شام امشب به مناسبت روز زن و مادر: رولت مرغمواد لازم برای تهیه رولت مرغ:سینه مرغ.....................................1 عددنخود فرنگی................................. 5 قاشق غذاخوریهویج.......................................... .2 عدد متوسطزرده تخم مرغ...............................1 عددچیپس خلالی.................................1 بستهنمک ، فلفل و زردچوبه...................به میزان لازمطرز تهیه:اول از همه نخود فرنگی رو با یه مقدار آب با شعله ملایم بپزین.هویج رو نگینی خرد کنین و اونم با یه مقدار آب بپزین.حالا تو این فاصله استخون و غضروف مرغ رو جدا و گوشت صاف رو چرخ کنین و بریزین تو یه ظرف ( اگه چرخ گوشت ندارین میتونین مثل من از مولینکس استفاده کنین ) و بعد نخود فرنگی و هویج پخته شده ، زرده تخم مرغ ، نمک ، فلفل و زردچوبه رو اضافه کنین و خوب مواد و با هم مخلوط کنین.حالا دستتونو کمی خیس کنین تا این مواد به دستتون نچسبه و بعد رولش کنین.چیپس خلالی رو تویه ظرف صاف و مسطح بریزین و رولت مرغ رو توش بغلتونین.کف ظرفی رو که میخواین بذارین تو فر با روغن کمی چرب کنین ورولت و بذارین توش.رولت مرغ رو با حرارت 225 درجه و به مدت نیم ساعت بذارین تو فر.البته می تونین تو مایکرو ویو با قدرت ۸۰٪ و به مدت ۲۰ تا ۲۲ دقیقه هم بذارین ولی من توصیه نمی کنم چون تمام آب مرغ رو میکشه و رولتتون خشک میشه.بعد از اینکه رولت مرغ کاملا مغز پخت شد به سلیقه خودتون تزئین و با خانواده محترم این غذای خوشمزه رو نوش جان بفرمایین.
