-
فضا خصوصی می شود
فضا خصوصی می شود
فضا خصوصی می شود
http://www.senatorha.com/forum/image...010/12/585.jpg
اولین کپسول فضایی که توسط یک شرکت خصوصی ساخته شده است همراه با موشک "فالکن 9" پرتاب شد و در مدار قرار گرفت.
کپسولدراگون (اژدها) همراه با موشک فالکن 9 محصول شرکت "اسپیس ایکس" از پایگاهکیپ کارناوال فلوریدا پرتاب شد و پس از دو دور گردش در مدار اطراف زمین دراقیانوس آرام فرود آمد.
کپسول دراگون 10 دقیقه پس از پرتاب از موشکفالکن جدا شد و کمی بعد به مدار خود در فاصله 300 کیلومتری رسید. اینکپسول پس از انجام مانور گردش خود به دور زمین عملیات فرود را آغاز کرد وپس از 3 ساعت و 20 دقیقه همراه با سه چتر نجات در آبهای اقیانوس آرام درفاصله حدود 800 کیلومتری غرب خلیج مکزیک فرود آمد.
اینگونه که بهنظر می رسد سرانجام بخش خصوصی به طور جدی وارد فعالیت هایی فضایی شده استو نقش مهمی را در آینده این صنعت بازی خواهد کرد. به طوری که حساب ویژه ایبر روی ماموریت های فضایی بخش خصوصی بعد از بازنشستگی شاتل ها شده است.
آنچه در ادامه خواهید دید تصاویری است از مراحل پرتاب و فرود و این کپسول فضایی.
http://www.senatorha.com/forum/image...010/12/586.jpg
http://www.senatorha.com/forum/image...010/12/587.jpg
موشک فالکون (چپ) و کپسول دراگون (راست) آماده برای پرتاب
http://www.senatorha.com/forum/image...010/12/588.jpg
http://www.senatorha.com/forum/image...010/12/589.jpg
موشک فالکون به همراه کپسول فضایی دراگون در زمان پرتاب به فضا
http://www.senatorha.com/forum/image...010/12/590.jpg
http://www.senatorha.com/forum/image...010/12/591.jpg
شرکت "اسپیس ایکس" با موفقیت موشک را به فضا پرتاب کرد.
http://www.senatorha.com/forum/image...010/12/592.jpg
http://www.senatorha.com/forum/image...010/12/593.jpg
کپسول اژدها با استفاده از سه چتر فرود می آید. (راست)
گرفتن کپسول از آب و بیرون کشیدن آن (چپ)