چند تحلیل در باره مقابله با اسرائیل در جنگ غزه
[10 روز است که عده ای اراذل و اوباش صهیونیست به جان ملت مسلمان غزه افتاده اند و هر کاری که از دستشان می اید برای نابودی این مردم استفاده می کنند و تمامی این جنایات جلوی چشم 2 میلیارد مسلمان صورت می گیرد و مسلمانان هم در یک آتش بس خود خواسته اسیر گشته اند . همگان دیدیم که امیدی به سران خودفروخته اعراب نیست ، بس چاره چیست در این میان تحلیل گران نظرات زیادی داده اند که بعضی از آنها کلیشه ای و فاقد پشتوانه اجرایی است و بعضی دیگر هم در صورت فراهم بودن زمینه توسط ملتها قابل اجرا است .
من خودم حتی در سمیناری که در مرکز (...) برگزار شده بود شرکت داشتم البته برای عموم هم آزاد بود در آن جا یکی از سرداران دفاع مقدس که دارای کارنامه درخشانی نیز هست بعنوان سخنران حضور داشت، جوان دانشجویی پرسید اگر الان شما را فرمانده مقاومت غزه کنند و به آنجا بروید چه کار می کنید؟ این سردار گرامی جواب دادند که اول می روم و به آنها می گویم که بیایید زیر پرچم ولایت علی ابن ابیطالب، تا بعد با هم کار کنیم !!! ببینید دوستان آیا شما این جواب یکی از نخبه های نظامی را قبول دارید؟ وقتی مقام معظم رهبری از وحدت صحبت می کند و اصلا بحث های شیعه و سنی را مطرح نمی کنند، نباید حالا ما در این بحبوحه بیاییم همان مدلی را که صهیونیستها جلویمان گذاشته اند را اجرایی کنیم . قصدم از این روایت به این دلیل بود که واقعا بعضی نظر ها و طرحها با واقعیت روز خیلی فاصله دارند، لذا نظر دو تن از کارشناسان نظامی و سیاسی را که معقول تر از بقیه حرف زده اند را برایتان می آورم و قضاوت آن را به عهده شما عزیزان می گذارم:
سردار محسن رضایی فرمانده سابق سپاه و دبیر مجمع تشخیص مصلحت دیروز گفته اند که: سوریه باید بیاید و بر روی منطقه بلندی های اشغال شده جولان مانور بدهد و با تجمع نیرو در آن منطقه و اینکه قصد بازپس گیری آنرا دارد باعث از بین رفتن تمرکز ارتش اسرائیل بر روی غزه شود، و با این کار عملا ارتش اسرائیل باید در دو جبهه صف آرایی کند و اگر جنگی هم با سوریه صورت نگیرد باعث کاهش فشار بروی رزمندگان حماس خواهد شد .
نظر دوم مربوط به آقای حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان است که امروز در سرمقاله کیهان به آن اشاره کردند، البته نظر آقای شریعتمداری به عنوان یک تئوریسین سیاسی دارای اعتبار بالایی است ایشان گفته اند که :
اگر جنگ غزه، نقطه تلاقی همه اسلام با همه کفر است- که هست- چرا باید مقابله با صهیونیست ها فقط در محدوده مرزهای فلسطین اشغالی باشد؟ مگر صهیونیست ها با حمایت آشکار قدرت های استکباری نظیر آمریکا و انگلیس و پشتیبانی برخی از سران کشورهای عربی- به قول آقا منافق امت- به جنگ تمام اسلام و همه مسلمانان نیامده اند؟ و مگر مردم غزه به نمایندگی از همه امت اسلامی با صهیونیست ها درگیر نیستند؟ بنابراین حمایت همه جانبه و از جمله حمایت نظامی از آنها وظیفه همه مسلمانان و تمامی کشورهای اسلامی است. امروز، مردم غزه در خاکریز اول قرار گرفته اند و میدان نبرد بسیار فراتر از محدوده داخلی فلسطین اشغالی است از این روی، حمله به عقبه ارتش اسرائیل یعنی حامیان جهانی و منطقه ای آن حق مسلم همه ملت های مسلمان است. نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست را می توان در هر نقطه ای از جهان به هلاکت رساند. آنها بیرون از فلسطین اشغالی به آسانی در دسترس هستند. آیا برخی از سران عرب و دولت های دست نشانده آمریکا را نمی توان به راحتی مورد حمله قرار داد؟ چرا باید حمله صهیونیست ها به تمامی جهان اسلام و خیانت سران عرب و حمایت آمریکا و اروپا از آنها را بپذیریم ولی از حمله به آنها در هرکجا که قابل دسترسی هستند خودداری کنیم؟! منافع آمریکا و انگلیس و آلمان و سایر حامیان اسرائیل به آسانی در دسترس- بخوانید در تیررس- است.
صهیونیست ها به خیال خود با استفاده از تاکتیک «زمین سوخته» قصد داشتند از طریق حملات هوایی، حماس را زمین گیر کنند ولی درپی یک هفته بمباران مردم غزه چاره ای جز آغاز حمله زمینی ندیده اند. این حمله هم اکنون با نشانه های روشنی از ناکامی روبرو شده است و اولمرت اعتراف می کند که تصور مقاومت حماس تا این اندازه را نداشته است. اولمرت چند روز بعد از آغاز جنگ 33روزه نیز اعتراف مشابهی کرده بود.
برخی از شواهد و تحرکات اسرائیل حاکی از آن است که صهیونیست ها قصد دارند- بخوانید آرزو دارند- چند کیلومتر از شمال غزه را تسخیر و به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل - کلاه آبی ها- واگذار کنند تا از انتقام بعدی نیروهای مقاومت در امان باشند و از سوی دیگر حداقل 2 کیلومتر از مرز جنوبی غزه با مصر، یعنی گذرگاه 11کیلومتری رفح را به تسخیر درآورده و با استقرار نیروهای خود مانع از باز شدن این گذرگاه- در صورت افزایش فشار مردم مصر- شوند. این طرح با توجه به مقاومت حماس احتمال عملی شدن ندارد و تاکنون ارتش اسرائیل در مزارع اطراف شهرها مستقر شده و جرأت ورود به خانه ها را ندارد. اما در صورت عملی شدن این طرح، رزمندگان حماس- بخوانید مردم غزه- در شمال این باریکه کمترین تضمینی برای امنیت نیروهای سازمان ملل نخواهند داد، مگر سازمان ملل با سکوت خود به جنایات صهیونیست ها کمک نکرده است بنابراین نباید انتظار داشته باشد که باز هم مانند همیشه از نیروهای کلاه آبی خود به بهانه نیروهای بی طرف! برای حفظ امنیت رژیم اشغالگر قدس استفاده کند؟!
و اما، در جنوب غزه، چنانچه نظامیان اسرائیل میان مردم مصر و مردم غزه در گذرگاه رفح حایل شوند، بهترین فرصت را برای هلاکت نظامیان رژیم صهیونیستی در اختیار مردم مصر قرار داده اند.
امروزه، جوانان مسلمان در سراسر کشورهای اسلامی و از جمله ایران، برای رو در رویی مستقیم با نظامیان وحشی و بزدل رژیم صهیونیستی لحظه شماری می کنند. در کشور خودمان، بیش از 9 روز است که مردم و به ویژه جوانان، در تب و تاب اعزام به غزه شب و روز نمی شناسند. چرا نباید از این نیروی عظیم برای ضربه زدن به آمریکا و اسرائیل و متحدان اروپایی و منطقه ای آنها بهره گرفت؟
جبهه مبارزه با صهیونیستها نباید به باریکه غزه محدود شود و توسط مسلمانها باید به سراسر جهان گسترش یابد، زیرا صهیونیستها و دوستانشان منافعشان در سراسر جهان و حتی در بعضی کشورهای اسلامی پخش است و به راحتی می تواند به عنوان اهداف مسلمانان در آید و اگر مورد عملیات تلافی جویانه قرار گیرد، یقینا موجب ایجاد تزلزل در جبهه اسرائیلی ها خواهد شد .