گاهي براي پوشاندن تار‌هاي سفيد مو يا زيبا‌تر جلوه دادن موها از رنگ‌هاي شيميايي استفاده مي‌شود.
اين رنگ‌ها با انواع و اقسام مارك‌ها و بسته‌بندي‌ها و با كاربرد‌هاي مختلف در بازار وجود دارند.اما پزشكان به اين نتيجه رسيده‌اند كه رنگ كردن بيش از حد مو مي‌تواند سلامتي انسان را به مخاطره بيندازد.
نتيجه تحقيقات جديد نشان مي‌دهد آن دسته از افرادي كه بيش از 9 بار در سال مو‌هاي خود را با رنگ‌هاي شيميايي رنگ مي‌كنند، بيشتر در معرض ابتلا به نوعي سرطان خون قرار دارند.
به گفته پزشكان، مردم معمولا 6 تا 8 بار در سال از رنگ مو استفاده مي‌كنند اما اگر اين ميزان به بيش از 9 بار برسد، احتمال دچار شدن به اين نوع از سرطان هم 60درصد افزايش مي‌يابد.
گفتني است كه بر خلاف تصور رايج، رنگ‌هاي تيره، پر خطر تر بوده و ريسك ابتلا به سرطان را تا 50 در صد بالا مي‌برند. از سويي ديگر گروهي از محققان هم اعلام كرده‌اند آرايشگراني كه به طور مداوم در تماس با رنگ‌هاي شيميايي هستند در معرض ابتلا به سرطان مثانه قرار دارند.
از همين رو توصيه مي‌شود اين افراد هنگام تماس با رنگ‌هاي شيميايي از دستكش‌هاي ضخيم و مقاوم استفاده كنند.