چهار شركت بزرگ توليدكننده تلفن هوشمند در نظر دارند كه شمار گوشي‌هاي جديدي كه توليد مي‌كنند را با توجه به مدل موفق اپل در عرضه تنها يك مدل آيفون در هر سال كاهش دهند.به گزارش انجمن دانشجويان خبرنگار ايسنا، روزنامه ديجي‌تايمز نوشت: شركت‌هاي اچ تي سي، ريسرچ اين موشن، سوني و موتورولا موبيليتي همگي شيوه‌هاي خود را با روش عرضه مدل‌هاي كمتر تلفن هوشمند مطابقت داده‌اند.ادعا شده كه اين شركت‌ها در نظر دارند منابع و بازاريابي خود را به‌جاي پر كردن بازار با گزينه‌هاي بسيار زياد، بر "مدل‌هاي معيني" متمركز كنند.