واكنش فرانسه به پرتاب ماهواره امید ایران
خبرگزاری فارس: پرتاب موفقیتآمیز ماهواره ایرانی امید به فضا، نگرانی فرانسه را برانگیخت.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "اریك شوالیه "، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه امروز در جمع خبرنگاران گفت: پرتاب ماهواره ایران ما را نگران كرده است.
وی در ادامه مدعی شد: تكنولوژی مربوط به این ماهواره بسیار شبیه توانمندیهای بالستیكی است.
شوالیه تاكید كرد: ما این موضوع را تنها با نگرانی شدید از پیشرفت توان نظامی هستهای ایران در ارتباط میدانیم.
وی تصریح كرد اینكه از نظر فنآوری شباهت زیادی بین این ماهواره و موشكهای بالستیك وجود دارد ما را نگران كرده است.
ماهواره ملی امید به وسیله ماهواره بر سفیر 2 برای اولین بار در تاریخ كشورمان به فضا پرتاب شد و در مدار پیشبینی شده قرار گرفت.
این ماهواره در اولین اقدام پیام صلح و دوستی رئیس جمهور با صدای وی را به زمین مخابره كرد.
در حالی غرب تلاش دارد برنامههای صلح آمیز هستهای ایران را داری اهداف نظامی جلوه دهد كه محمد البرادعی مدیركل آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها در گزارش خود بر عدم انحراف برنامههای هستهای ایران تاكیدكرده است.



پاسخ با نقل قول
