رائول گونزالس در گفت‌وگویی با روزنامه اشتات آنتسایگه اظهار داشت: بدون هیچ مبالغه‌ای می‌گویم تمام دوران حضورم همراه با خاطرات لذت‌بخش بوده است. توجه و اهمیتی که آن‌ها به ستارگان خود می‌دهند، غیرقابل وصف است.

این ستاره ۳۴ ساله که تابستان سال گذشته پس از سال‌ها فعالیت برای کهشکانی‌های مادریدی به آلمان مهاجرت کرد و به عنوان لژیونر در خدمت «آبی‌های متمول» شالکه قرارگرفت، افزود: خوشحالم که در یک سال گذشته اینجا بوده و برای شالکه فعالیت کرده‌ام. چنین حضوری برای من یک تجربه ارزشمند است.

*آقای رائول، بیش از یک سال است که در فوتبال خارج از اسپانیا فعالیت می‌کنید و عضو تیم آلمانی شالکه هستید. چه احساسی نسبت به تیم شهر گیلز‌ن‌کرشن دارید؟

خوشحالم که در یک سال گذشته اینجا بوده و برای شالکه فعالیت کرده‌ام. بدون هیچ مبالغه‌ای می گویم تمام دوران حضورم همراه با خاطرات لذت‌بخش بوده است. در تمام دوران همکاری با شالکه همواره مورد توجه و محبت هواداران مهربان شالکه قرار گرفتم. توجه و اهمیتی که آن‌ها به ستارگان خود می‌دهند، غیرقابل وصف است. به این ترتیب تجربه‌ای ارزشمند را کسب کرده‌ام.

*در دورانی که عضو شالکه هستید، هیچ‌گاه به خاطر این حضور دچار تاسف و سرخوردگی نشدید؟
نه. باور کنید در تمام روزهای که بازیکن شالکه هستم، همان احساسی را دارم که سال‌های سال نزد رئال داشتم. به واقع اینجا را خانه خودم دیده‌ و حس کرده‌ام. همواره در بازی‌ها مورد تشویق قرار گرفته‌ و در حدی گسترده انرژی مثبت از طرف هواداران دریافت کرده‌ام که پیوسته به من انرژی مثبت داده است تا برای اعتلای شالکه تلاش کنم.

*با این اوصاف آینده شما همچنان در گرو حضور در شالکه خواهد بود؟
به طور قطع همین‌طور خواهد بود.

*پس می خواهید در شالکه باقی بمانید؟
بله. با شالکه صاحب قراردادی کاملا روشن بوده و نسبت به آن متعهد هستم.

*اما شایعاتی مبنی بر تمایل شما جهت ترک شالکه وجود داشته است.
این گونه شایعات همیشه وجود دارند، بازهم وجود خواهند داشت. تنها مختص من نیز نخواهند بود. دوست ندارم اکنون ذهن خود را با این گونه اخبار کذب مشغول کنم...

*اما برخی منابع از تمایل شما برای انتقال به فوتبال انگلیس گزارش‌های را منتشر کردند.
همه این گزارش ها را رد می‌کنم. چون هیچ تماسی میان من و انگلیسی‌ها وجود نداشته است. حتی اگر هم از جانب آن‌ها تمایل یا پیشنهادی وجود داشت به آن فکر نمی‌کردم، چون اکنون از حضور در شالکه بسیار لذت می برم.