دستگاه‌های موبایل هر روز قدرتمندتر می‌شوند و امکانات بیشتری پیدا می‌کنند؛ همین‌طور اپلیکیشن‌های موبایلی هم مرتبا رو به پیشرفت هستند و توانایی‌هایی بیشتری را از خود به نمایش می‌گذارند. در میان انبوه این تولیدات، گاهی نرم‌افزارهایی خلاقانه و نو در بازار دیده می‌شوند که قابلیت‌های جالبی را دارا هستند. در اینجا می‌خواهیم ۴ اپلیکیشن خلاقانه برای دستگاه‌های اندرویدی را به شما معرفی کنیم.
۱. مدیریت کارها
اگر می‌خواهید اسمارت‌فون اندرویدی‌تان هوشمندتر شود، می‌توانید Tasker را بر روی آن نصب کنید و از امکانات آن بهره بگیرید. با نصب این اپلیکیشن قادر خواهید بود که کارهای جالبی انجام دهید، مثلاً می‌توانید دستگاه اندرویدی‌تان را طوری تنظیم کنید که با توجه به رویدادهای تقویم و در زمان قرارهای ملاقات شما، به‌طور خودکار وارد حالت بدون صدا شود یا اینکه ویجتی را برای خاموش/روشن کردن فوری بلوتوث یا وای-فای در صفحه خانگی گوشی‌تان قرار دهید. این نرم‌افزار حتی می‌تواند تصویر پس‌زمینه را با توجه به موقعیت مکانی‌تان تغییر دهد.
با نصب Tasker شما یک اسمارت‌فون هوشمندتر خواهید داشت که قادر است به شمار بیشتری از نیازهای شما، آن‌هم به‌طور خودکار، پاسخ دهد. این نرم‌افزار را می‌توان در ازای پرداخت ۴ پوند دانلود کرد.

۲. شماره تماس‌های موقتی
تا حالا پیش آمده که بخواهید کسی با شما تماس بگیرد ولی دوست نداشته باشید که شماره تلفن واقعی‌تان را داشته باشد؟ اپلیکیشن Burner برای همین کار طراحی شده. این نرم‌افزار که می‌تواند با فشار تنها یک کلید برای‌تان شماره‌های موقتی بسازد، قبلاً برای iOS عرضه شده و قرار است تا چندی دیگر نسخه اندرویدی آن هم در دسترس کاربران قرار گیرد.
اپلیکیشن Burner به شما یک یا چند شماره تماس موقتی می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها برای مکالمه یا فرستادن پیام‌های متنی استفاده کنید. این نرم‌افزار به شما اجازه می‌دهد که این شماره‌ها را برای مدتی نزد خودتان نگه دارید؛ البته تهیه این شماره‌های موقتی نیاز به پرداخت پول و خریداری اعتبار از طریق خود نرم‌افزار دارد و در تمام کشورها قابل انجام و استفاده نیست. اپلیکیشن Burner دو دلار قیمت دارد (معادل‌های دیگری هم برای این نرم‌افزار وجود دارد، مثلاً Hushed که آن را می‌توان به‌رایگان دانلود کرد).
۳. فرستادن و دریافت Push Notification
اپلیکیشن Pushover یکی از ابزارهایی است که می‌تواند برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای موبایل، سودمند باشد. این نرم‌افزار ۴ دلاری که برای فرستادن و دریافت Push Notification ساخته شده، ازIFTTT (if this then that) ،Github ،Adium و همچنین سرویس Zapier پشتیبانی می‌کند.
کاربران می‌توانند با استفاده از Pushover نوتیفیکیشنی را آماده کنند که در زمان دریافت ایمیل از یک آدرس خاص از آن استفاده شود یا اینکه کاری کنند تا هنگامی که کامنتی در وردپرس منتظر تأیید آن‌ها است، اعلانی برای‌شان به نمایش درآید. در کل می‌توان با این نرم‌افزار، استفاده از ایمیل، فیدهای خبری و … را به شکلی بهتر مکانیزه کرد.


۴. مسافت‌سنجی
نرم‌افزار My Tracks یکی از بهترین نرم‌افزارها برای مشاهده مسافت طی شده و همراهی مناسب در پیاده‌روی، دویدن، کوهنوردی و حتی رانندگی است. این اپلیکیشن رایگان به شما امکان می‌دهد که با استفاده از جی‌پی‌اس داخلی گوشی، سرعت، مسافت، جابجایی ارتفاع و زمان طی‌شده از آغاز حرکت‌تان در یک مسیر را مشاهده کنید. سپس شما می‌توانید نقشه‌های‌تان را از طریق شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارید یا اینکه مسیرهای‌تان را در قالب چندین فرمت مختلف ذخیره کنید.
این اپلیکیشن از بعضی از سنسورهای بیومتریک هم پشتیبانی می‌کند تا در حین ورزش بتوانید ضربان قلب‌تان را هم اندازه بگیرید. یکپارچه شدن با Google Maps و Google Docs از امکانات جالب My Tracks است.


منبع: http://3rdoor.blogspot.com/2013/02/blog-post_4577.html