آمازون ارسال کالا توسط پهپاد را شروع کرد

پهباد آمازون

آمازون اولین ارسال کالای خودش را با پهپاد انجام داد. سرویس Amazon Prime Air که در سال ۲۰۱۳ معرفی شده بود و آمازون هم آن را در کانادا و ایالات متحده آزمایش کرده بود، کار خودش را به صورت محدود در کمبریج انگلستان آغاز کرده است. اولین ارسال کالا توسط پهپاد در هفته‌ی گذشته انجام گرفت و فقط ۱۳ دقیقه طول کشید.

پهپادهایی که کالاها را حمل می‌کنند، کاملا خودکار هستند و با استفاده از GPS راه خودشان را پیدا می‌کنند.

در حال حاضر آمازون امکان خرید با پهپاد را برای دو نفر در کمبریج فراهم کرده است. قرار است در ماه‌های آینده این تعداد به ده‌ها نفر افزایش پیدا کند و در نهایت به صدها نفر برسد. آمازون فعلا مشغول جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز برای بهبود امنیت سرویس‌ها و سیستم‌های خود است.

پهپادهایی که کالاها را حمل می‌کنند، کاملا خودکار هستند و با استفاده از GPS راه خودشان را پیدا می‌کنند. این پهپادها می‌توانند ۲۴ کیلومتر پرواز کنند و حداکثر ارتفاع پرواز آن‌ها هم ۱۲۲ متر است. سرعت این پهپادها به ۸۸ کیلومتر در ساعت هم می‌تواند برسد. بسته‌هایی که پهپادهای آمازون حمل خواهند کرد، فعلا می‌توانند حداکثر ۲٫۳ کیلوگرم وزن داشته باشند.

در حال حاضر، بسته‌ها فقط در روز ارسال می‌شوند. در وضعیت‌های بارانی، برفی یا بادهای شدید، امکان پرواز پهپادها وجود ندارد. با این حال آمازون گفته این محدودیت‌ها با جمع‌آوری بیشتر اطلاعات، از بین خواهند رفت.

پس از رسیدن پهپادها، مشتریان روی گوشی خود یک هشدار دریافت می‌کنند. پس از آن پهپاد فرود می‌آید و پس از تحویل کالا، به مرکز بر می‌گردد.

ویدیوی زیر را حتما ببینید.

اخبار خودرو
حوادث