محققان دوربین لومیا ۱۰۲۰ را به میکروسکوپ تبدیل کردند

گوشی لومیا ۱۰۲۰ شاید در دنیای تلفن‌های همراه هوشمند به محصول هیجان انگیز و جالب توجهی تبدیل نشد؛ اما ویژگی‌های بسیار خوبی داشت. این گوشی که در سال ۲۰۱۳ راهی بازار شده بود از دوربین ۴۱ مگاپیکسلی Cark Zeisss، لرزشگیر اپتیکی عکس و فلش زنون بهره می‌برد.  این ویژگی‌ها باعث شده که دوربین لومیا ۱۰۲۰ پس از گذشت این سال‌ها هنوز هم در نوع خودش بهترین باشد.

محققان دوربین لومیا ۱۰۲۰ را به میکروسکوپی برای تشخیص مولکولی و تعیین توالی DNA تبدیل کردند.

به‌تازگی محققان دانشگاه UCLA و کشور سوئد با استفاده از دوربین لومیا ۱۰۲۰ یک میکروسکوپ دیجیتالی کوچک ساخته‌اند که برای تشخیص مولکولی و تعیین توالی DNA مورد استفاده می‌گیرد. این میکروسکوپ می‌تواند یک دستاورد بزرگ برای بسیاری از پزشکان باشد؛ چرا که به وسیله گوشی لومیا ۱۰۲۰ و قابلیت میکروسکوپی که به آن اضافه شده پزشکان همیشه وسیله‌ای همراه برای تشخیص‌های پیچیده در اختیار دارند. با این گوشی دیگر نیازی به استفاده از دستگاه‌های گران قیمت نیست.

با دیدن این تکنولوژی، امیدواریم که گوشی‌های آینده نوکیا هم از دوربین‌های بسیار خوبی بهره ببرند. به هر حال همیشه  راهی برای استفاده از ویژگی‌ها و قابلیت‌های یک محصول پیدا می‌شود، حتی اگر چندین‌ سال از عرضه‌ی آن بگذرد.

منبع: Gizmag

اخبار خودرو
حوادث