مشکلات جنسی با چه داروهای از بین میرود !

 مشکلات جنسی با چه داروهای از بین میرود !

jensi-29-azar-5

 آيا استفاده داروهاي رفع مسائل جنسي مجاز است؟
رئيس کلينيک سلامت جنسي مرکز اصلاح ناباروري و سقط مکرر ابن‌سينا در مورد مصرف”داروهاي ماهواره‌اي رفع مسائل جنسي” هشدار داد و گفت: هرچند عوارض دقيق داروهاي گياهي رفع مسائل جنسي هنوز از نظر علمي معین نيست، اما داروهاي هورموني رفع مسائل جنسي تهدید ظهور ناباروري را براي شخص به همراه مي‌آورند.
دکتر سيدعلي آذين با تاکيد بر اينکه رسانه‌ها در تمام دنيا، سعي مي‌کنند تصويري را ارائه دهند که با ميزان فروش محصولات برایاسب باشد، عنوان کرد: رسانه‌ها بسياري اوقات همان چيزي را که خودشان مي‌خواهند، در ذهن مردم برجسته مي‌کنند و از اين طريق محصولاتي که به ظاهر، اين خواسته‌ها را تامين مي‌کند به فروش مي‌رسانند.
وي ادامه داد: کافي است مردم يک يا دو بار اقدام به خريد اين داروها کنند، در اين صورت حتي اگر بي‌خاصيتي آن را ديده و پشيمان شده باشند، جيب اين سودجويان پر شده است.
آذين در جواب به اينکه آيا تهم اکنون شاهد مراجعه افرادي به کلينيک سلامت جنسي به علت آسيب و عارضه ناشي از استفاده داروهاي گياهي تبليغي در ماهواره بوده‌ايد، گفت: چون معین نيست بسياري از اين داروها حاوي چه ترکيباتي هستند ، عوارض نیز براي ما ناشناخته است.

 

يعني وقتي از بيمار شرح‌ حال دارويي مي‌گيريم با توجه به دارويي که مصرف‌ کرده به وجود اختلال جنسي به علت استفاده آن دارو شک مي‌کنيم که با تعديل دوز، عوض کردن دارو يا مشورت با پزشک بيمار، علت را رديابي کرده و مساله را حل مي‌کنيم.
رئيس کلينيک سلامت جنسي مرکز اصلاح ناباروري و سقط مکرر ابن‌سينا، ادامه داد: اما اينکه بتوان به طور معین گفت برخي عوارضي که در بيمار مشاهده مي‌شود به علت استفاده اين داروها بوده است، بسيار مساله است. معرفت عوارض دقيق اين داروها نيازمند انجام امور پژوهشي است.
وي در مورد عوارض داروهاي رفع مسائل جنسي و بويژه تاثير آن در ظهور ناباروري نيز گفت: اگر پايه اين داروها، هورموني باشد قطعا مي‌تواند سيستم باروري را به نیز بريزد. پيش‌سازها و هورمون‌ها فعالی ت تخمدان‌ها و بيضه را دچار اختلال مي‌کنند و در آن صورت مي‌توانند باعث ناباروري شوند.
آذين در مورد داروهايي که تحت عنوان رفع ‌کننده مسائل جنسي در ماهواره‌ها تبليغ مي‌شوند، عنوان کرد: اگر واقعا ماده هورموني در داخل اين داروها به کار رفته باشد، تهدید ناباروري نيز مصرف‌کنندگان را تهديد مي‌کند.

نبايد فراموش کنيم سيستم هورمون‌هاي داخل ريز در داخل بدن يک سيستم کنترل بسيار ویِژه دارد و هر گاه که اين دارو از بيرون به شکلي وارد بدن شود، اين محور را دستکاري کرده و به نیز ريخته‌ايم.
رئيس کلينيک سلامت جنسي مرکز اصلاح ناباروري و سقط مکرر ابن‌سينا با بيان اينکه اما در مسائل ي اين دستکاري به نفع افراد است، عنوان کرد: به عنوان مثال در قرص‌هاي پيشگيري از باروري يا روش‌هاي اصلاح ناباروري، اين اقدام را آگاهانه، حساب شده و عامدانه انجام مي‌دهيم.

ولي در مسائل ي چون مکمل‌هاي بدنسازي عملا اين دستکاري هورموني به ضرر شخص است و در درازمدت باعث مي‌شود فعالی ت غده ها شخص دچار مساله شوند.

اخبار خودرو
حوادث