کارت‌های حافظه فوق پرسرعت UFS سامسونگ

samsung-ufs

سامسونگ ساعاتی پیش اولین کارت‌های حافظه فوق پرسرعت UFS خود را با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت که سرعت عملیات بر ثانیه برای خواندن تصادفی ۴۰ هزار IOPS و در نوشتن تصادفی ۳۵ هزار IOPS را ارائه می‌دهد معرفی کرد.
یکی از معضلات دارندگان گوشی‌های هوشمند کنونی با توجه به افزایش روز افزون حجم اپلیکیشن‌های موبایلی و از طرفی بالا رفتن کیفیت دوربین این گجت ها، محدودیت حجم ذخیره‌سازی داخلی و از طرفی نبود کارت حافظه میکرو اس‌دی مناسبی است که با سرعت قابل قبولی بتواند اطلاعات را منتقل کند.

حال به نظر می‌رسد کارت‌های حافظه فوق پرسرعت ۲۵۶ گیگابایتی UFS سامسونگ که قادر هستند اطلاعات را با سرعت ۵۳۰ مگابایت در هر ثانیه منتقل کنند بتوانند در آینده‌ای نه چندان دور جایگزین حافظه‌های میکرو اس‌دی شوند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت کره‌ای، سرعت خواندن مداوم اطلاعات از روی حافظه‌های UFS، حدود ۵ برابر سریع‌تر از پرسرعت‌ترین حافظه‌های میکرو اس‌دی حال حاضر بوده، به طوری که ظرف یک ثانیه می‌تواند نیم گیگابایت اطلاعات را منتقل کند. در سوی دیگر اعلام گردیده که سرعت نوشتن اطلاعات نیز بر روی این دست از حافظه‌ها به ۱۷۰ مگابایت افزایش پیدا کرده است.

این چیپ‌های حافظه بر اساس فناوری V-NAND سامسونگ ساخته شده و نسبت به نسل قبلی حافظه‌های UFS دو برابر سریع‌تر هستند. علاوه بر این شرکت کره‌ای مدعی است که در این دست از حافظه‌های به نرخ سرعت خواندن تصادفی ۴۵ هزار IOPS و نوشتن تصادفی ۴۰ هزار IOPS دست پیدا کرده است که حدود ۲۰ برابر سریع‌تر از میکرو اس‌دی های معمولی بازار است.

در هر حال اگرچه حافظه‌های جدید سامسونگ می‌توانند به طرز چشمگیری سرعت انتقال اطلاعات را افزایش دهند، با این حال از آنجا که بر اساس استاندارد Universal Flash Storage توسعه یافته‌اند، تنها تعداد محدودی از گجت‌های کنونی بازار قادر هستند از آن‌ها استفاده کنند و این در حالی است که برخی گزارش‌های درز کرده توسط منابع وابسته به سامسونگ حاکی از آن‌اند که گلکسی نوت ۷ احتمالاً به عنوان اولین گوشی هوشمند سازگار با این حافظه‌های در ماه‌های آینده از راه خواهد رسید.

اخبار خودرو
حوادث