اخبار زنده – مدیرکل آژانس انرژی اتمی: ایران و آژانس توافق امضا کردند

mozakerat2

اخبار زنده نتایج مذاکرات هستهای امروز

پخش زنده برنامه‌های تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی از شبکه یوتیوب ما شروع شده است، اگر به ماهواره و تلویزیون دسترسی ندارید، از اینجا دنبال کنید: پخش زنده در یوتیوب

12:13 GMT

کسری ناجی، خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی در وین با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مصاحبه اختصاصی داشته است که در برنامه «شصت دقیقه» امروز از تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی پخش می شود.

12:11 GMT

لرد لامنت، رئیس پیشین اتاق بازرگانی ایران_بریتانیا به پرس آسوشیتد گفت: "توافق ایران و 1+5 شجاعانه و درست بود. تنها جایگزین این مذاکرات، مداخله نظامی بود که برای منطقه و جهان خطرناک بود."

12:08 GMT

آقای کری همتای ایرانی خود را مذاکره کننده ای "سرسخت، حرفه ای و وطن پرست" توصیف کرد و گفت که حتی وقتی کار مذاکرات سخت می شد، جلسات را با لبخند به پایان می برده است.

12:06 GMT

کری: می خواهم احترام عمیق خود را نسبت به رویکرد جدی و سازنده نمایندگان ایران در مذاکرات ابراز کنم.

12:05 GMT

نانسی پلوسی، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنای آمریکا توافق اتمی با ایران را یک توافق تاریخی و "محصول سال های رهبری سخت، شجاعانه و با دید باز" توصیف کرد.

12:02 GMT

کری: لغو تحریم ها طی چهار تا شش ماه آینده بر زندگی مردم ایران اثر خواهد گذاشت.

12:00 GMT

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا توافق با ایران را تاریخی دانست و گفت: "این توافق ایران را از دستیابی به سلاح اتمی دور نگاه می‌دارد و کمک می‌کند دنیا محل امن تری باشد."
 

11:56 GMT

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین به رویترز گفت: "توافق هسته‌ای ایران نشان می‌دهد که دنیا می‌تواند با استفاده از مذاکره مشکلات مختلف را حل کند."

09:00 GMT
آقای ظریف هم از همه تشکر کرد و گفت که بحران اتمی ایران یک "بحران غیر ضروری" بود. او گفت که توافق به دست آمده آغاز یک فصل جدید از امید است و از همه دعوت کرد که آینده را بر مبنای آن بسازند. او همچنین از خاویر سولانا و کاترین اشتون، مسئولان پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا به دلیل تلاش هایشان قدردانی کرد.

08:58 GMT
%3Yp pc وج خبرنگاران از جلسه، از همه مذاکره کنندگان به خاطر تلاش هایشان تشکر کرد.

08:55 GMT جلسه نهایی ایران و ۱+۵
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه وزیران خارجه و مذاکره کنندگان ایران و کشورهای گروه ۱+۵ آخرین جلسه خود را آغاز کردند.

TWEET 08:48 GMT
@amirpaivar امیر پایور: وزرای خارجه و هیات‌ها الان در مقر سازمان ملل هستند.

08:45 GMT
تلویزیون ماهواره‌ای پرس‌تی‌وی در مورد متن توافقنامه:  تمامی تحریم‌های مالی و اقتصادی علیه ایران با تصویب قطعنامه شورای امنیت لغو می‌شود، تمامی سایت‌های اتمی هسته‌ای ایران به فعالیت ادامه می‌دهد، ایران تاسیسات هسته‌ای خود را حفظ کرده و به تحقیق و توسته در زمینه سانتریفوژهای پیشرفته ادامه می‌دهد، رآکتور آب سنگین اراک قرار است مدرنیزه و به فناوری جدید مجهز شود و تحریم تسلیحاتی ایران لغو و به جای آن، محدودیت هایی به مدت پنج سال برقرار شود.  

08:19 GMT
یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته است: متن توافق بین ایران و آژانس توسط علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، به نمایندگی از طرف دولت متبوع او امضا شده است.(منبع: پرس تی وی)

08:17 GMT
برنامه زنده تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی حاوی گزارش‌های مربوط به مذاکرات هسته‌ای در حال پخش است.

08:11 GMT
در حالیکه هنوز متن توافق هسته‌ای ایران و ١+٥ منتشر نشده، بنیامین نتانیاهو در واکنش به این توافق گفته است: برای ایران راهی مطمئن به سوی اسلحه هسته‌ای گشوده شده و بسیاری از موانع ایجاد شده در این مسیر برداشته خواهد شد. ایران میلیاردها دلار پولش را دریافت خواهد کرد تا سیاست ترور و تهاجم خود در منطقه و جهان را دنبال کند."

08:02 GMT
رویترز: نتانیاهو توافق با  ایران را "اشتباهی در ابعاد تاریخی" توصیف کرده است.

07:55 GMT
ایرنا گفته است که "بیانیه" مشترک ایران و ١+٥ ظهر امروز (به وقت وین) توسط وزیر خارجه جمهوری اسلامی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با حضور وزیران خارجه کشورهای گروه ١+٥ در مرکز سازمان ملل در وین قرائت خواهد شد. این بیانیه شامل جمع بندی وزیران خارجه از مذاکراتی است که صورت گرفته.

 

اخبار خودرو
حوادث