آموزش + نصب و هر آنچه در مورد کینکت ایکس باکس باید بدانید

xbox-kinect

ابتدا ویدئویی را آماده کرده ایم که دیدن آن خالی از لطف نیست

کینکت وسیله ای است که بجای کنترلر برای ایکس باکس معرفی شده و در اصل یک دوربین هست. این دستگاه رو باید به ایکس باکس 360 هر مدلی که باشد مشکلی نیست وصل کنیم. ما با این دستگاه می تونیم بدون احتیاج به هیچ دسته یا کنترلری به بازی بپردازیم. البته بازی های این وسیله به طور جداگونه منتشر شده اند. مثلاً در بازی کینکت اسپورت، قسمت دو، باید پاهایمان را مانند وقتی که می دویم تکان دهیم. در قسمت فوتبال به هر سمت پایتان را ببرید توپ به همان سمت پرتاب میشود.

 

موقعه ای که جعبه ی کینکت رو باز می کنیم چی می بینیم؟

پشت جعبه حفره ای مستطیل مانند قرار داره که میتونید قبل از خرید از وجود بازی ادونچر در جعبه مطمئن شوید
kinect-ganjine-download-learn

جعبه رو که باز کنید با شکل بالا مواجه میشید که کینکت باید اینطور (منظور به این جهت است) قرار گرفته باشه

kinect-xbox (2)

 

در این تصویر هم میتونید از بروشور ها و دفترچه و … که داخل جعبه است مطمئن شوید .
kinect-xbox (4)

در شکل بالا کابل usb برای اتصال کینکت به کنسول های قدیمی (الیت و ارکید و باندل های این دو مدل ) مشاهده میکنید

kinect-xbox (3)

اینم ادابتوریه که در سری های جدید کینکت اضافه شده (خیلی وقته) برای اتصال کینکت به کنسول اسلیم و باندل های ان

روش نصب و راه اندازی:

اول میریم سر جعبه کینکت :

در جعبه کینکت رو که باز کنید ( به بیماران قلبی توصیه نمیشود ) یک دستگاه سنسور حرکتی کینکت [نیشخند] چند جزوه اموزشی و …. کابل اتصال usb و ادابپتور برای اتصال به کنسول های قدیمی و یک بازی اورجینال ادونچر(ماجراجو) مشاهده میکنید

(تکرار میکنم باز کردن جعبه کینکت برای بیماران قلبی توصیه نمیشود )

kinect-xbox (6)

 

بعد از باز کردن جعبه و جیغ زدن از خوشحالی و ( رسوندن اون بنده خدا به بیمارستان که از خوشحالی سکته کرده ) سعی کنید جایی مناسب برای کینکتتون انتخاب کنید البته برای انتخاب جا ممکنه موجب تغیر دکوراسیونتون هم بشید چون حداقل باید 2 متر ( 1.8 متر، حالا حتما باید دقیق بگیم !! )و حد اکثر 3 متر با کینکت فاصله داشته باشید در ضمن باید جایی قرارش بدید که به اشراف دید کامل و وسیع داشته باشه

مثل این :

kinect-xbox (7)

 

خب نوبت به انالیز و کالیبره کردن بدن و صورت و حتی صدای شما میرسه :

در اول کاری کینکت با شما سلام علیک میکنه و خلاصه بعد از ماچ بوسه (نیشخند) و چاق سلامتی تازه میگه تو کی هستی و میخوام کالیبرت کنم بعد از شما چند تست قلندر میگیره که و از شما میخواد صداهایی رو تکرار کنید تا صدای شمارو هم بشناسه و بتونه فرمان های صوتی که بهش میدید عمل کنه راستی یادتون باشه هنگام کار با کینکت صدا های اضافی خونه ( از جمله : نغ نغ خواهرتون . گزارش فوتبال عادل جون . اهنگ 6&8 ساسی مانکن و از این قبایل ) رو حذف کنید

 

kinect-xbox (8) kinect-xbox (9)

 

 

بعد از انالیز خون . پوست، تار صوتی . مقدار چربی و …. (نیشخند) میتونه شمارو از طرز ایستادن و حالت صورت از بقیه جدا و تشخیص بده که این واقعا جالبه !!

kinect identify player

 

به سلامتی کینکتتون راه افتاد و میتونید حسابی باهاش عرق بریزید

———-

نحوه پیمایش منو ها در داشبورد با کینکت :

همانطور که میدونید هیچ چیز به جز خود دسته کنسول نمیتونه راحتی و سرعت را برای پیمایش بین منو ها رو فراهم کنه . برای همین کینکت تا اونجا که میتونسته سعی کرده این کمبود رو جبران کنه . نحوه حرکت بین منو ها در کینکت به 2 صورت انجام میگیره :

1- فرمان های صوتی : کینکت قابلیت تاییدو انجام فرمان های صوتی از پیش تهیه شده که توسط شما فرمان داده میشه رو در خودش داره . در این روش برای مثال میتونید با گفتن کلمه doshboard (ترجیحا با لحجه en )به داشبورد کنسول برید و یا از کلمه های kinect ‘ pause & … برای ایجاد فرمان هرکدام استفاده کنید . البته به یاد داشته باشید که برای اینکار باید صدای شما توسط دستگاه کالیبره شده باشه

 

 kinect-xbox (10)

2- حرکت دست و بدن : شما برای انتخاب منو ها باید ایکونی که به شکل دست مانند هست رو انتخاب کنید که این کار هم کمی ( 2 ثانیه ) وقت گیره و بعد ایکون را روی یکی از منو های انتخابی شناور نگه میدارید تا وارد موضوع یا منو مورد نظر بشید این روند در بیشتر بازیها هم اینطوره

kinect-xbox (11)

منو ها : در این قسمت منو ای به منو های defulte (پیش فرض ) قبلی به نام kinect hub اضافه شده است در این بخش چندین گزینه وجود خواهند داشت که به ساین این کردن، تنظیمات، دیدن فیلم، اجرای بازی و … تقسیم خواهد شد و کلا مختص کینکته .

دیگر : از استفاده های دیگر کینکت میشه به چت تصویری با کیفیت VGA اشاره کرد که میتونید به صورت لایو به دوستتاتون ارتباط تصویری برقرار کنید . سیستم لایو هم که دیگه با کینکت ترکونده از چت تا اتاق های گفتگو چند نفری . یکی از محاسن عالیه این سیستم با کینکت انلاین بازی کردنه ! که واقا میتونه جذابیت خاصی رو در بازی کردن به ارمغان بیاره .

kinect-xbox (12)

جزئیات استفاده کننده : برای بازی با کینکت حداقل باید 1 متر قد را داشته باشید تا کینت بتونه شمارو کامل تشخیص بده . کینکت بهتره در نور شدید افتاب قرار نگیره چون ممکنه تشخیص شما براش سخت بشه !!! موفق باشید .

کالیبره دوباره : برای 2 باره کالیبره کردن خودتون توسط کینکت کافیه دکمه وسط دسته رو بزنید . بعد به قسمت kinect tuner برید و بعد باید کارت کالیبراسیون داخل جعبه رو روبروی عینکی که روی صفحه نمایشه قرار بگیره .و بعد اون اوکی میشه .

kinect-xbox (13)

 

 

ادابتور کینکت : ( کینکت فقط به اسلیم وصل میشه ؟؟؟!)

به خاطر برق رسانی بهتر اگه کنسول شما از نوع قدیمی باشه باید از ادابتور استفاده کنید و لی اگه اسلیم داشته باشید از پرت usb متیونید استفاده کنید .

 

بهترین بازی ها:

 

Kinect Adventures

  kinect-xbox (15)


از Kinect Adventures شروع می کنیم. این بازی که در شرکت Good Science Studio ساخته می شود، بازی بسیار جذاب و مفرحی بوده و برای تمام سنین مناسب است. در این بازی سه نوع مسابقه رو به روی شما قرار می گیرد و می توانید هر کدام را که به آن علاقه داشتید انتخاب کنید. یکی از این مسابقات قایق سواری است. در قایق سواری باید یک مسیر از پیش تعیین شده را در رودخانه بپیمایید. برای شروع مسابقه کافی است بپرید و شاهد حرکت قایق خود باشید. امتیازی که در پایان مسیر دریافت می کنید بستگی به سکه هایی دارد که تهیه کرده اید. سکه ها در طول مسیر به وفور یافت می شوند و برای بدست آوردن آنها باید با حرکت بدن، قایق را هدایت کرده و خود را به آنها برسانید. گاهی سکه های بین زمین و هوا قرار دارند و برای رسیدن به آنها باید پرش های بلندی داشته باشید. در مسیر خود سطح شیب دار هایی مشاهده می کنید که اگر از روی آنها عبور کرده و به خوبی بپرید روی صخره ها قرار می گیرید و می توانید آنجا سکه های زیادی پیدا کنید. اگر پرش فوق العاده ای داشته باشید به روی ابر ها رفته و آنجا از روی صخره ها نیز سکه های بیشتری می یابید. وقتی که از روی صخره ها و ابر ها به سمت پایین سقوط می کنید و روی آب می افتید آب با افکتی جذاب روی دوربین می پاشد و شما را شگفت زده می کند.

دومین مسابقه، مسابقه ای بوده که شما روی یک تخته ی رنگی قرار گرفته و با حرکت دست مسابقه را شروع می کنید. در مسیر موانعی وجود دارند که برای عدم برخورد به آنها باید سریع به چپ و راست حرکت کرده یا اینکه بپرید و بنشینید. هر چه مسیر را پیش می برید تعداد موانع بیشتر شده و بیشتر به یکدیگر نزدیک می شوند و باید تلاش بیشتری به خرج داده و سرعت عمل خود را افزایش دهید. مانند قایق سواری، سکه های زیادی در طول مسیر یافت می شوند که برای جمع آوری آنها باید همزمان با حرکت هایی که انجام می دهید دست خود را نیز به سکه ها بزنید.
مسابقه ی سوم یا مسابقه ی آخر مثل یک بازی تنیس می باشد. شما در یک مکانی قرار گرفته و توپی جلویتان قرار می گیرید. اگر به توپ ضربه بزنید، آن توپ به دیوار برخورد کرده و بر می گردد. درون دیوار پر از جایزه های مختلف است که اگر با زاویه و قدرت خوبی به توپ ضربه بزنید می توانید جایزه های زیادی را دریافت کنید. البته همیشه شانس با شما یار نبوده و گاهی اوقات پشت دیوار توپ های دیگری قرار دارد که در صورت آزاد شدن آنها باید همزمان به چند توپ ضربه بزنید که کاری بسیار طاقت فرسایی است. وقتی که چندین بار با موفقیت به توپ ضربه زدید سکه های زیادی دریافت کرده و سری بعد را شروع می کنید.
کارکتر ها همان آواتار هایی هستند که در داشبورد Xbox 360 خود آنان را ساختید و باید با آنان بازی کنید.
در تمام سه مسابقه ی Kinect Adventures وقتی که حرکت های عجیب و غریبی داشته باشید بازی به صورت خودکار از شما عکس برداری می کند و در پایان مسابقه آنها را نشان می دهد که گاهی از حرکتی که انجام داده اید به خنده می افتید.

 

تم Kinect Adventures مثل بیشتر بازی های کینکت حالت کارتونی دارد. اما گرافیک آن بسیار خوب است و از دیدن رنگ آمیزی های شاد و پویا در بازی لذت خواهید برد.
Kinect Adventures در چهارم نوامبر 2010 عرضه می شود و می توانید آن را به صورت آنلاین یا به صورت آفلاین (تک نفره و دو نفره) بازی کنید.

Kinect Sports

 

kinect-xbox (1)

Kinect Sports محصول شرکت Rare از دیگر بازی های معرفی شده برای کینکت است. همان گونه که از نام این بازی نمایان است در Kinect Sports به بازی در رشته های ورزشی می پردازید. شش رشته ی ورزشی از جمله: والیبال، فوتبال، پینگ پونگ، دو میدانی و زیر رشته های آن (پرتاب نیزه، پرتاب دیسک، دو سرعت، دو با مانع و …) ، بولینگ و بوکس در این بازی موجود اند. هر بازی گیم پلی مخصوص به خود را دارد. در والیبال در زمین مسابقه می توانید انواع حرکات از جمله سرویس، دفاع، پاس و حرکات مخصوص رشته ی والیبال را انجام دهید. در بازی فوتبال عنصر اصلی پاس است. در طول مسابقه همه ی بازی کنان در دست شما هستند و باید سریع و قبل رسیدن بازیکن رقیب پاس بدهید. وقتی که توپ زیر پایتان است دو جهت چپ و راست روی زمین نمایش داده می شود که نشانه ی پاس دادن به بازیکن سمت چپ یا بازیکن سمت راست است و می توانید با حرکت پا و جهت مناسب آن پاس بدهید و با حرکت قوی تر پا می توانید سانتر یا شوت کنید. در ضربات ایستگاهی و کنر ها نیز می توانید روی سانتر ها و کنر ها پریده و ضربه ی سر بزنید. در بازی پینگ پونگ باید با حرکت دست خود به جای راکت پینگ پونگ بازی کنید و رقیب خود را شکست دهید. در رشته ی دو میدانی باید با توجه به رشته ای که انتخاب کرده اید بدن خود را حرکت بدهید. به طور مثال در دو با مانع باید به سرعت در جا زده و در هنگامی که به مانع می رسید بپرید. در بولینگ تمام حرکاتی را که انجام می دهید مانند بولینگ بازی کردن در واقعیت است. یعنی شما باید خم شده و دست خود را به عقب برده و یک باره آن را به جلو بدهید. در بازی بوکس باید با دو دست خود عمل دفاع را به نحو احسنت انجام داده و در زمان مطلوب به رقیب خود ضربه بزنید و در آخر پیروز مسابقه شوید.
در Kinect Sports نیز مانند Kinect Adventures در تمام رشته های ورزشی باید با آواتار داشبورد Xbox 360 خود بازی کنید.

 

Kinect Sports مانند Kinect Adventures تم کارتونی دارد اما گرافیک آن بسیار خوب است. محیط رنگ آمیزی و گرافیک بسیار عالی و جذابی دارند و طراحی استادیوم ها فوق العاده هنری و زیبا کار شده اند.
Kinect Sports را می توانید به صورت آنلاین و آفلاین (تک نفره و دو نفره) از چهارم نوامبر 2010 به بعد بازی کنید.

Kinect Joy Ride

kinect-xbox (16)
Kinect Joy Ride محصول شرکت BigPark بوده و تمی شبیه به دو بازی بالا دارد. سبک این بازی اتومبیل رانی است به گونه ای که باید با حرکت دو دست به عنوان فرمان، اتومبیل خود را هدایت کنید. در مسابقات با جلو دادن دست خود نیتروژن زده و با کشیدن دست ترمز می گیرید. اتومبیل ها بسیار بچه گانه اند اما در عین حال فوق العاده طراحی شده اند. از اتومبیل های پرسرعت گرفته تا مینی بوس و اتوبوس در بازی وجود دارند، جالب اینجاست که می توانید همه ی آنها را به صورت کامل اسپرت کرده یا با تقویت موتور، قدرت آنها را افزایش دهید. در طول مسیر های مسابقه راه های فرعی بسیاری وجود دارند که مسیر را کوتاه تر می کنند. در این بازی نیز مانند بازی Kinect Adventures سکه های زیادی در جاده ها موجوداند که باید در کنار هدایت اتومبیل، خود را به سکه ها برسانید. گاهی اوقات وقتی با سرعت روی سطح شیب دار ها بروید به آسمان پرتاب شده و در از آنجا مسابقه را ادامه می دهید.
راننده ها در این بازی نیز مانند دو بازی بالا آواتار های داشبورد Xbox 360 می باشند.

 

گرافیک نیز در Kinect Joy Ride خوب کار شده است و محیط های مختلفی، از قبیل جاده های بیابانی، جاده های شهری و … در بازی وجود دارند و آماده ی استقبال از شما هستند.
Kinect Joy Ride قابلیت بازی کردن در حالت چند نفره به صورت آنلاین و تک نفره و دو نفره به صورت آفلاین را دارا می باشد. KJR در چهارم نوامبر 2010 عرضه خواهد شد.

Kinectimals
kinect-xbox (18)
Kinectimals به سازندگی شرکت Frontier Developments بیشتر برای سنین پایین مخصوصا دختران مناسب است. اصل Kinectimals تربیت حیوانات مختلف است. حیواناتی از قبیل سگ، گربه ، بچه ببر و … . شما در فضایی شبیه به جنگل حیوان خود را تربیت کرده و با آنان بازی می کنید. حیوانات دارای احساس بوده و با شادی و غم شما خندیده و غمگین می شوند. از دیگر قابلیت این حیوانات حرف شنوی بسیار بالای آنهاست به گونه ای که هر حرکتی را انجام یا دستوری را به وی بدهید آن را به سرعت انجام می دهد و یا اگر به ظاهر چیزی برای او پرتاب کنید به دنبال آن رفته و آن را سریع باز می گرداند. بازی های زیادی را می توانید با حیوان خود انجام دهید. مثلا می توانید با او قایم باشک بازی کرده یا برای او طناب بزنید. وقتی که حیوانات حرکات خارق العاده ای انجام بدهند دوربین به صورت عکس 360 درجه می چرخد و حرکات حیوان شما را به نمایش می گذارد. شما حتی قابلیت نوازش حیوان خود را نیز دارید. وقتی که دست خود را جلو می برید دست های شما به صورت نیمه نامرئی نمایش داده می شوند و حیوان نیز حرکات و عکس العمل های بسیار طبیعی ای را در مقابل نوازش به نمایش می گذارد و گاهی اوقات بسیار خوشحال شده و شروع به لیس زدن دوربین می کند.

 

گرافیک در این بازی فوق العاده است. جزئیات محیط بسیار عالی کار شده اند و گرافیک بسیار خوبی را به نمایش می گذارند. جزئیات حیوانات نیز از جزئیات محیط بیشتر اند. محیط بسیار وسیع بوده و شما به همراه حیوان خود می توانید محیط های بسیار زیادی را ببینید. انیمیشن های حرکت های حیوانات نیز بسیار عالی کار شده اند و فوق العاده طبیعی می باشند و حرفی را باقی نمی گذارند.
Kinectimals در تاریخ چهارم نوامبر 2010 عرضه خواهد شد.

Dance Central

kinect-xbox (17)
از دیگر بازی های محبوب کینکت Dance Central است. این بازی در شرکت Harmonix Music Systems ساخته می شود و ناشر آن شرکت MTV Games است. سبک بازی همان گونه که از نام آن پیداست رقص و موسیقی است. شما در مقابل کینکت قرار گرفته و حرکاتی را که کارکتر بازی انجام می دهد را عینا” انجام می دهید. لیستی از حرکاتی که باید انجام بدهید در سمت راست تصویر مشخص شده است که با انجام موفقیت آمیز هر حرکت تیک سبزی کنار آن قرار می گیرید. در سمت چپ تصویر نیز پنج ستاره مشخص شده اند که میزان کیفیت حرکات شما را نشان می دهند. در Dance Central بیش از بیست موسیقی مقابل شما قرار می گیرند که باید از میان آنها به انتخاب بپردازید.

 

گرافیک برای یک بازی با سبک رقص بسیار خوب است. کارکتر های مختلفی، با تیپ و لباس و جنسیت های متفاوتی به رقص می پردازند. محیط ها نیز بسیار متنوع هستند و نورپردازی محیط همگام با موسیقی به لذت بازی بیش از پیش می افزایند.
Dance Central در چهارم نوامبر 2010 عرضه می شود.

در کلام آخر باید گفت بازی های کینکت برای بازی کردن با خانواده بسیار خوب طراحی شده اند و برای تمام اعضای یک خانواده مناسب اند. اما همان گونه که در بالا گفته شد بیشتر این بازی ها کارتونی و بچه گانه اند و برای بازی باز های حرفه ای چندان خوشایند نیستند. اگر برادر یا خواهر کوچکی دارید و به فکر خوشحال کردن و سرگرم کردن وی هستید کینکت بهترین انتخاب است. شاید روزی کینکت نیز با بازی های Hardcore برای شما نیز خوشایند شد

اخبار خودرو
حوادث