این میوه های چربی سوز برای لاغری مفید است

 این میوه های چربی سوز برای لاغری مفید است

116280600

 

میوه های  که چربی بدن را کم و ازبین میبرند

میوه ها و سبزیجات حاوی مواد غذایی هستند که میزان کالری کمی دارند و با میل کردن آن شخص احساس سیری می نماید و همین علت مانع از پرخوری می‌شود به خصوص استفاده میوه ها و سبزیجات پاییزی با توجه به این فصل که در آن هستیم به تناسب و حفط اعضا بسیار می‌تواند کمک نماید .

 

از آنجایی که یک سوم مردم جهان با چاقی و مسائل آن روبه رو هستند استفاده همیشگی و هر روز سبزیجات و میوه‌ها برای پیشگیری از چاقی ضروری و موثر است. طبق برخی آمار نیمی از ایرانیان نیز دچار اضافه وزن و چاقی هستند .

 

وی افزود: باید هر روز حدود ۵ تا ۷ وامیزان میوه و سبزی استفاده شود زیرا چربی سبزیجات نیز بسیار پایین و یا فاقد کلسترول است به همین دلیل استفاده سبزیجات می‌تواند از ظهور بیماری ‌های قلبی در افراد نیز پیشگیری نماید .

 

میوه های پاییزی مثل توت فرنگی پاییزی، سیب، گلابی، کیوی و سبزیجات و صیفی جات مثل کلم بروکلی، کاهو، چغندر، بلال ،قارچ، کدو تنبل، کرفس و .. مواد غذایی پرطرفداری هستند که از اضافه وزن پیشگیری کرده و حتی باعث لاغری می‌شود.

 

این کارشناس تناسب اعضا اظهار داشت: افرادی که قصد لاغری دارند کرفس بسیاری می‌خورند؛ به خاطر این که این سبزی کم کالری است. ساقه‌های کرفس سرشار از آب است.کرفس سرشار از فیبر است و همین فیبرها یک ماده مغذی سالم ساخته است. قارچ اشتها برانگیز و مغذی و در عین حال کم کالری است. هر نصف فنجان قارچ حاوی ۱۰ کالری انرژی است.

 

این ماده غذایی پرطرفدار کم و بیش فاقد چربی است و دارای فیبر، پتاسیم، سلنیوم، ریبوفلاوین، تیامین،اسیدفولیک، ویتامین ب6 و زینک (روی) است. باید بدانید دو هفته استفاده منظم قارچ خام باعث کم شدن وزن خواهد شد.

 

وی در خصوص گلابی و کیوی و سیب که در کم شدن وزن نقش دارند، بیان کرد: گلابی سرشار از فیبر است و به کنترل دستگاه گوارش کمک می‌کند. این ماده غذایی حاوی فیبری به نام پکتین است که احساس سیری زیاد مدت ایجاد می‌کند و جلوی پرخوری را می‌گیرد.

 

همین طور یک عدد سیب یک بین وعده ایده آل، خوش طعم و کم کالری محسوب می‌شود‌. هر 100 گرم کیوی به زحمت 60 کالری وارد بدن می‌کند. همین میوه‌ی کم کالری حاوی میزان بسیاری پتاسیم، کلسیم وبه ویِژه ویتامین C است همین طور سرشار از آب است که باعث تامین آب کافی برای سلول‌های بدن می‌شود. پس به هدف لاغری نزدیک تان می‌کند.

 

دکتر شیرآلی خاطرنشان کرد‌: بی تردید با میل کردن هیچ میوه‌ای نمی‌شود در عرض یک شب لاغر و خوش اعضا شد و اصلا هیچ ماده‌ی غذایی معجزه آسایی برای لاغری وجود ندارد در واقع این عزم و تلاش شماست که معجزه می‌کند. اما با این حال می‌توانید در چهارچوب یک رژیم غذایی سالم با کمک برخی از میوه‌ها سریع ‌تر به هدف تان برسید.

 

اخبار خودرو
حوادث