با علائم جسمی افسردگی آشنا شوید

7777777

 

مشکلات خواب
مشکلات خواب در بیماران افسرده بسیار شایع می‌باشد و گاهی اوقات بخاطر خستگی‌ای است که در این بیماری ایجاد میشود. اگر شما دچار افسردگی متوسط یا شدید هستید، ممکن است صبح‌ها زودتر از معمول از خواب بیدار شوید و دوباره خوابیدن، برایتان خیلی مشکل باشد. تمام افراد افسرده متوجه میشوند که در به خواب رفتن مشکل دارند زیرا آنها دچار نگرانی هستند و ممکن است در نیمه‌های شب چندین بار از خواب بیدار شوند.
کند شدن حرکات بدن
اگر شما دچار افسردگی هستید، ممکن است احساس کنید که شبیه ماشینی شده‌اید که گریپاژ کرده است و به سختی حرکت می‌کند. شما در تمام مدت، احساس خستگی می‌کنید و انجام کارهای معمولی خانه برایتان سخت خواهد بود و به نظر می‌رسد که هر چیزی به آهستگی و کندی انجام میشود. حرف زدن شما ممکن است آهسته، کند و یکنواخت بشود و حتی ممکن است راه رفتن و حرکت کردن ما نیز آهسته و کند شد.
گاهی اوقات عملکردهای بدن نیز آهسته و کند میشوند. شما ممکن است احساس خشکی دهان نمایید و یا ایانکه دچار یبوست شوید. قاعدگی (پریود) بعضی از خانمهای دچار افسردگی، متوقف و یا نامنظم میشود.
از دست دادن اشتها
وقتی شما افسرده هستید، به میزان زیادی از وزن شما کاسته خواهد شد. غذاها به نظر شما بی‌مزه خواهند آمد و شما حتی احساس گرسنگی نیز نخواهید کرد. بعضی از افراد مبتلا به افسردگی شدید، بطور کامل دست از غذا خوردن و نوشیدن می‌کشند، اما این وضعیت به ندرت اتفاق می‌افتد.
علایم برعکس
بعضی از افراد مبتلا به افسردگی، بجای اینکه دچار علایم معمولی افسردگی مثل بدخوابی، از دست دادن اشتها و کاهش وزن شوند، دچار علایم برعکس میشوند یعنی بیشتر می‌خوابند، اشتهایشان بیشتر شده و بیشتر می‌خورند و وزنشان هم افزایش می‌یابد. اگر شما دچار خلق پایین و چنین علایمی هستید، به پزشک مراجعه نمایید چون ممکن است دچار افسردگی شده باشید.
علایم جسمی افسردگی
– مشکلات خواب (اشکال در بخواب رفتن، زود بیدار شدن از خواب در اوایل صبح، ی ازیاد خوابیدن)
– کند شدن اعمال بدنی و فکری
– افزایش یا کاهش اشتها
– افزایش یا کاهش وزن
– از دست دادن میل جنسی
– خستگی دایم
– یبوست
– اختلالات قاعدگی
سایر علایم جسمی
افسردگی می‌تواند علایمی شبیه هرگونه بیماری دیگری را ایجاد نماید. درد و احساس فشار در این بیماران شایع بوده و بیشتر در نواحی سر، صورت، پشت، سینه و شکم دیده میشود.
این افراد با درد قفسه سینه به اورژانس مراجعه می‌کنند ونگران این هستند که ممکن است این درد به علت یک مشکل قلبی باشد، در حالیکه این درد واقعاً به علت افسردگی در آنها ایجاد میشود.
فعالیت جنسی
بسیاری از افرادی که دچار افسردگی هستند از فعالیت جنسی پرهیز می‌کنند. دلایل زیادی برای این مسئله وجود دارد. بعضی از این افراد احساس می‌کنند وقتی که دچار از دست دادن عواطف و احساسات شده‌اند قادر به ایجاد یک ارتباط جنسی خوب نیستند. عده دیگری از این افراد، احساس منفی زیادی نسبت به خودشان دارند که چنین احساسی، نمی‌گذارد که آنه ریلکس و راحت باشند. این مشکلات روانی می‌تواند منجر به ایجاد مشکلات جسمی در آنها شود. مردها ممکن است در عمل نعوظ دچار مشکل شوند و خانمها نیز ممکن است دچار خشکی مهبل شده و در هنگام مقاربت جنسی دچار درد شوند.

شایان ذکر است بدانید علایم جسمی افسردگی در همه افراد یک سان نیست و گاهی در بعضی ها بر عکس عمل می کند .

اخبار خودرو
حوادث