بعد از خرید آیفون چه کارهایی باید انجام داد؟

iphone-YasGroup-ir

وقتی یک آی‌فون،‌یا آیپد و یا آیپاد تاچ، جدید می‌خرید، مخصوصا وقتی که اولین دستگاه شماست، صدها وشاید هزاران مطلب برای یادگرفتن وجود دارد. اما،بالاخره از یک جایی باید شروع کرد، و آن “یک جا”، اینجاست.

به گزارش یاس گروپ به نقل از موبنا، کاربران گوشی‌های آی‌فون می‌توانند با انجام دادن مراحل زیر اولین قدم را در راه تبدیل شدن به یک “آی‌فون باز حرفه ای” بر دارند.

این اصول ابتدایی برای همه دستگاه‌های که سیستم عامل شان iOS است، یکسان است و پس، از اینجا به بعد، هر جا که از “آی فون” نام برده شد، می‌توانید از “آیپد” یا “آیپاد تاچ” هم استفاده کنید.

آی فون تان را فعال کنید

وقتی برای اولین بار آی‌فون تان را روشن می کنید، باید به یک سری سوالات مقدماتی پاسخ دهید. سوالاتی مثل موقعیت زمانی و جغرافیایی، نام دستگاه و غیره

آیتونز را نصب کنید

وقتی آی‌فون دارید، آیتونز دیگر تنها یک برنامه برای ذخیره و پخش موسیقی نیست و با آن می‌توانید آهنگ، ویدیو، عکس و چیزهای دیگر را روی آی فونتان بریزید و یا از روی آن پاک کنید.

 تنظیمات و ویژگی‌های مهم دیگری هم دارد و پس اگر تا حالا آیتونز را روی کامپیوتر خود نصب نکرده اید، می‌توانید نسخه مورد نظرتان را (ویندوز یا مک) را به صورت رایگان از سایت اپل دانلود کنید.

اپل آی دی بسازید

برای امکان استفاده از صدها هزار برنامه موجود در اپ استور (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اپل)، شما به یک اپل آی دی (اکانت آیتونز) نیاز دارید.

علاوه بر خرید آهنگ، فیلم، برنامه و چیزهای دیگر از آیتونز، با اپل آیدی می‌توانید از iCloud ، Find My iPhone ، FaceTime و بسیاری تکنولوژی های جذاب دیگر در آی فون استفاده کنید.

آی‌فون تان را سینک کنید

وقتی که آیتونز را نصب کردید و اپل آیدی را ساختید، وقت آن‌ است که آی فونتان را به کامپیوتر وصل و شروع به استفاده کردن کنید.

ریختن محتوا از کامپیوتر بر روی آی فون و بالعکس را سینک (Sync) کردن می‌گویند.

iCloud را تنظیم کنید

iCloud یکی از سرویس‌هایی است که تجربه ی کار با آی فون را برایتان لذت بخش تر و مطمین‌تر می‌کند.

 با آن می‌توانید از اطلاعات آی فون خود بر روی سرورهای اپل Backup (نسخه پشتیبان) بگیرید و یا میان سایر دستگاه‌های تان به اشتراک بگذارید و از اینجا می‌توانید تنظیمات اولیه را یاد بگیرید.

Find My iPhone را راه بیاندازید

این کار بسیار ضروری است و اگر خدای نکرده آی فون خود را گم کردید یا از شما دزدیدند، این ویژگی به کارتان خواهد آمد. این برنامه به شما اجازه رهگیری، قفل کردن، ارسال پیامک به آی فون و حتی حذف تمامی اطلاعات حساس شما از راه دور را می‌دهد و البته سارق باید به اینترنت وصل شود تا دستورات شما اجرا شوند!

در مورد برنامه‌های پیش فرض بیشتر بدانید

برنامه‌های هایی که اپل از همان ابتدا روی آی فون شما نصب  و امکان حذف آنها را ندارید، گاهی بسیار به درد بخور و کارآمد هستند و کار کردن با آنها معمولا بسیار راحت است.

برنامه‌های جدید نصب کنید

وقتی بر برنامه‌های پیش فرض مسلط شدید، بهتر است سری به اپ استور بزنید و سایر نیازهای خود را از آنجا تامین کنید و شاید بخواهید بازی‌های جدید و پرطرفدار را امتحان کنید و یا از اپ های فارسی لذت ببرید

اخبار خودرو
حوادث