عدم صداقت فروشندگان در دیجیکالا ؟

 

واقعا نمیدانم اسم این کار را کلاهبرداری بزاریم یا نامردی یا بی وجدانی  یا زرنگی …

مدتی هست وقتی قصد خرید محصولات فروش ویژه دیجیکالا را دارم طبق عادت همیشگی بخش نظرات چک میکنم و با نظرات فیک یا همون تقلبی خود فروشنده ها مواجه میشوم که با تعریف و تمجید زیاد از محصول خودشون سعی در گمراه کردن خریداران و رسیدن به فروش بیشتر دارند .

این نظرات چه ویژگیهایی دارند :
محصولاتی که به تازگی وارد فروشگاه دیجی کالا شده اند ، چند نظر خیلی مثبت و طولانی در بازه زمانی کوتاه مثلا چند روز دارند که نظرات نیز به تعداد همسانی از طرف کاربران دیگر لایک یا پسندیده شده اند .
نمونش محصولی که عکسش در صفحه مشخص هست .

 

عجیب این هست که اگر در نظرات همان پست بنویسید که نظرات قبلی فیک هست نظر شما را برای نمایش به کاربران دیگر توسط کارشناسان دیجیکالا تایید نمیشود ( دست کم برای من که تایید نشد )

هدف اصلی ما از ارسال این پست اطلاع رسانی به کاربران هست که با توجه به بخش نظرات دیجی کالا اقدام به خرید میکنند ، توجه داشته باشید گول این افراد را نخورید ، و دوم اینکه پیامی باشد برای ناظر دیجی کالا ( دوست عزیز که نظر کاربران را به نفع فروشنده تایید نمیکنی … در جامعه مجازی جای سخن بسیار است )

نکته : چرا دیجیکالا معمولا محصولاتی را برای فروش ویژه انتخاب میکند که یا تازه وارد فروشگاه شنده اند و هیچ نظری راجب آنها ثبت نشده یا محصولاتی که قدیمی هستند و باز هم نظری راجب آنها ثبت نشده شاید هم پاک شده .
چرا وقتی کاربر متوجه نظرات فیک میشود و در بخش نظرات به نظر فیک فروشنده اشاره میکند دیجی کالا تایید نمیکند ؟
چرا نظرات منفی راجب کالا ها تایید نمیشود .
اینها مواردی هستند که من بعد از ۱۹۰ بار خرید از دیجی کالا به آنها برخورد کردم . و کاربران دیجی کالا نه به صورت تلفنی نه ایمیل پاسخگو نبوده اند .

بروز رسانی : دیجی کالا نظرات فیک این کالا را حذف کرد ، ولی چه فایده بعد از فروش ویژه ۲۴ ساعته زمانی که فروشنده به حدف خودش رسید .

نمونه نظراتی که تایید نمیشود .

محصولی که بعد از شروع کرونا افزایش قیمت بالایی داشت .

 

جالبه این بالشو خریداری کردم و کالای کاملا متفاوت برای من ارسال شد . هر مدل که میشد نظرمو ویرایش کردم و عکس کالای دریافتی هم در نظر ثبت کردم ، حتی تماس تلفنی با دیجیکالا گرفتیم و پرسیدیم چی بنویسیم شما تایید میکنید  و حتی ایمیلی را به بخش پشتیبانی ارسال کردیم ولی این نظر تایید نشد .

قضیه بر این اساس بود که فروشنده فرصت نکرده بود قیمت محصول خود را بالا ببرد و بعد از خرید ما این کار را انجام داد . برای ما هم یک بالش با چند لول پایینتر فرستاد که مرجوع کنیم تا به مشکلات قوانین دیجیکالا نخورد  …

 

در محصول زیر مشاهده میکنید که کالای تازه وارد شده به مارکت دیجی کالا در یک روز ۲۲ اسفند ۱۳۹۸  ۱۰ نظر مثبت ثبت شده دارد که هیچ کدام هم خریدار محصول نبوده اند و همگی ۳۰ بار پسندیده یا لایک شده است .

در قسمت نظرات دیجی کالا هر کس که محصول را خریداری کرده باشد و به دستش رسیده باشد در کنار نظر او نام خریدار نمایش داده میشود .

هیچ یک از نظرات زیر خریدار محصول نبوده اند .

بروز رسانی : دیجی کالا نظرات فیک کالا زیر را حذف کرد ، ولی بعد از فروش ویژه ۲۴ ساعته زمانی که فروشنده به حدف خودش رسیده بود  .

 

 

اخبار خودرو
حوادث