قطع دسترسی کاربران واتساپ از بهمن ماه

در صفحات پشتیبانی و به روز رسانی وبسایت واتساپ نوشته شده ، مدیران واتس اپ تصمیم گرفته اند دسترسی میلیون ها کاربر خود را به واتساپ قطع نمایند .

از ۱۲ بهمن ماه سال جاری کاربرانی که همچنان از iOS 8 یا نسخه های پایین تر استفاده می کنند دیگر قادر به استفاده از این اپ نخواهند بود. در حال حاضر نیز کاربرانی می توانند حساب واتس اپ ایجاد یا حساب قبلی خود را تایید کنند که iOS 9 به بالا روی گوشی خود داشته باشند. در صفحه پشتیبانی واتس اپ نوشته شده  «برای ایجاد بهترین تجربه به شما توصیه می کنیم از آخرین نسخه iOS روی گوشی خود استفاده نمایید. برای آشنایی با نحوه به روز رسانی نرم افزاری لطفا به وبسایت اپل مراجعه نمایید.»

واتس اپ اشاره ای هم به کاربران اندروید داشته و گفته است ، دستگاه های مبتنی بر نسخه ۲.۳.۷ (نان زنجبیلی) یا نسخه های پایین تر دیگر امکان ایجاد اکانت جدید یا تایید اکانت قبلی خود را نخواهند داشت.

همچنین از ۱۲ بهمن امسال کاربران اندروید باید اندروید نسخه  ۴.۰ به بالا روی گوشی خود داشته باشند تا بتوانند از این استفاده نمایند و در غیر اینصورت با قطع دسترسی به واتساپ مواجه می شوند.

اما کاربران ویندوز فون  در تمامی نسخه ها از ۲۰ روز دیگر قادر به استفاده از واتس اپ نخواهند بود.

واتساپ بیش از  ۱.۵ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد

واتس اپنسخه iOS واتساپ نخستین بار در آگوست سال ۲۰۰۹ منتشر شد و کمی بعد یعنی در اکتبر ۲۰۱۰ نسخه اندروید آن از راه رسید. اوایل امسال نیز واتساپ گزارش داد که ۱.۵ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد و حتی اگر چند میلیون نفر از آنها را از دست بدهد باز هم تعداد مشترکان آن رقم خوبی است.  جالب هست بدانید فیسبوک با پرداخت ۲۱ میلیارد دلار  این پیام رسان را خریداری کرد.

آنهایی که در نتیجه این تغییرات دسترسی به واتس اپ نخواهند داشت ،  دو راه پیش روی خود دارند؛ یا نرم افزار گوشی خود را به جدیدترین نسخه به روز رسانی کنند یا اینکه یک گوشی جدید خریداری نمایند .

منبع: phonearena
اخبار خودرو
حوادث