مسکو : بحران سوریه بدون نابودی داعش غیر ممکن است

81809987-70251039

رییس شورای فدراسیون روسیه در مصاحبه با نشریه روسی «آرگومونتی ایفاکتی» اظهار کرد: ساده ترین راه حل مسائل سوریه، تلاش های جمعی تمامی کشورهای ذینفع در یک مسیر واحد است تا مشکلات حل شود و مسکو برای چنین همکاری مصمم است.


ماتووینکو افزود: با وجود ضرورت عمل به این راهکار، تاسف بار است که شرکای غربی حاضر نیستند در این زمینه توافق کنند، ولی روسیه امید خود را از دست نمی دهد.


آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان، ترکیه، قطر و عربستان کشورهای عضو اردوگاه ضد سوری هستند که پنج سال پیش با هدف سرنگونی حکومت بشار اسد، برنامه جذب تروریست های افراطی از سراسر جهان، سازماندهی و تقویت گروه های تروریستی از جمله جبهه النصره وداعش را آغاز و به کشور سوریه گسیل کردند.


این کشورها همچنین با صدور بیانیه مشترکی در آنکارا از روسیه خواسته اند، بمباران علیه تروریست ها را متوقف کند، ولی مسکو این درخواست را رد و بر تداوم آن تاکید کرده است.


روسیه در چارچوب قراردادهای همکاری نظامی خود با سوریه، حدود 50 فروند جنگنده سوخو، چندین بالگرد جنگی میگ 24 و مجموعه ای از رزمناوها، یک ناو تجسسی و همچنین پهپادها را در خاک این کشور برای مبارزه علیه تروریست ها به کار گرفته و تاکنون بیش از 800 هدف را نابود کرده است.

 

اخبار خودرو
حوادث