مقایسه مک بوک پرو جدید اپل با سرفیس بوک مایکروسافت؛ کدام یک برنده است؟

222

علاوه بر دنیای سیاست، چند ماه گذشته پر از اتفاقات غافلگیرکننده در دنیای فناوری هم بود. شرکت مایکروسافت و اپل؛ دو رقیب کهنه‌کار بازار رایانه، در پاییز امسال با معرفی لپ‌تاپ‌های جدیدی که کاربران حرفه‌ای تشنه‌ی قدرت را هدف قرار داده‌اند، یکدیگر را به چالش کشیدند. سرفیس بوک مایکروسافت که سال گذشته عرضه شد، همان‌طور که مطلع هستید امسال به طور قابل توجهی از لحاظ سخت‌افزاری ارتقا یافت. همچنین، مک‌بوک پرو اپل هم پس از گذشت چهار سال به‌طور قابل توجهی بازطراحی شد.

3332

هر لپ‌تاپ دارای ویژگی‌های جدید، قطعا برای سازنده‌ی خود باارزش و دل‌پسند است. در این مقاله قصد داریم با نگاهی موشکافانه به مقایسه‌ی لپ‌تاپ‌های سرفیس بوک و مک‌بوک پرو بپردازیم.

مک‌بوک پرو

444

مک‌بوک پرو (MacBook Pro) جدید شرکت اپل به‌طور کامل بازطراحی شده است. مک‌بوک پرو جدید باریک‌تر و سبک‌تر از مک‌بوک ایر (MacBook Air) است؛ اما از لحاظ قدرت سخت‌افزاری در سطح بالاتری قرار دارد. دستگاه یادشده، به صفحه نمایش رزولوشن بالای موسوم به رتینا شرکت اپل مجهز است.

اما ویژگی کلیدی مک‌بوک پرو، نوار لمسی (Touch Bar) جدیدی است که جایگزین کلیدهای فیزیکی و سنتی فانکشن شده است. این نوار لمسی، شامل ردیفی از دکمه‌های دیجیتال است که بسته به نرم‌افزار در حال استفاده تغییر می‌کنند.

مک‌بوک پرو جدید در دو اندازه‌ی ۱۳ و ۱۵ اینچی عرضه شده است. با وجود این که مدل ۱۳ اینچی جدیدی هم بدون تاچ بار وجود دارد، اما در این مقاله صرفا بر روی مدل‌های مجهز به نوار لمسی تمرکز خواهیم کرد.
سرفیس بوک

444

سرفیس بوک نتیجه‌ی تلاش شرکت مایکروسافت برای ساخت دستگاهی است که ردموند‌ نشینان آن را لپ‌تاپ تمام‌عیار (ultimate laptop) خطاب می‌کنند؛ چرا که این لپ‌تاپ مجهز به پردازنده‌ی بسیار قدرتمند، صفحه نمایش بزرگ و زیبای لمسی و قلم هوشمند سرفیس پن استایلوس برای یادداشت‌برداری و طراحی است.

اخبار خودرو
حوادث