موفقیت واکسن دانشگاه آکسفورد به روی میمون‌های رزوس

کووید-۱۹ تبدیل به مهمترین موضوع همه آدمها دنیا شده و تولید واکس رویا یا آرزوی قلبی همگی . خبر خوب اینکه واکسن کرونا دانشگاه آکسفورد که به تازگی آزمایش انسانی آن آغاز شده، توانسته ۶ میمون رزوس را از این بیماری مصون نگه دارد.

واکسن تولید شده توسط دانشگاه آکسفورد، توانسته میمون‌های رزوس (rhesus macaque) را تا ۲۸ روز پس از قرارگیری در معرض کرونا، مصون نگه دارد.

این نتایج بسیار امیدوارکننده است ، خبر بهتر اینکه آزمایش انسانی واکسن کرونا آکسفورد نیز آغاز شده، البته برای دیدن نتیجه این تست باید چند ماهی صبر کنیم .

آزمایش به روی میمون‌ها اواخر ماه مارس توسط دانشمندان دولتی در آزمایشگاه کوه راکی در همیلتون، مونتانا انجام شد و در این آزمایش، واکسن تولید شده توسط موسسه «جنر» و گروه واکسن آکسفورد با نام hAdOx1 nCoV-19 به ۶ میمون رزوس تزریق شد و سپس آن‌ها را در معرض ویروس کرونا که سایر میمون‌ها را بیمار کرده بود، قرار داده اند .

نتیجه این آزمایش عدم ابتلا این میمونها به ویروس کرونا بودد و حداقل برای مدت زمان ۲۸ روز سالم باقی مانده‌اند.

«وینستن مونستر»، رئیس واحد اکولوژی ویروس در این آزمایشگاه گفته : «میمون های رزوس از نظر آناتومی نزدیک‌ترین حیوان ها به انسان‌ها محسوب می‌شود.»

موسس جنر که به عنوان بخشی از گروه واکسن آکسفورد مشغول به فعالیت میکند ، در زمینه تولید واکسن کرونا پیشتاز است و دولت بریتانیا برای آزمایش واکسن این موسسه  ۲۰ میلیون پوند هزینه کرده است.

محققان چینی نیز میمون رزوس را در برابر ویروس کرونا واکسینه کرده و نتایج خوبی گرفته اند .

آزمایش انسانی این واکسن آغاز شده و انتظار می‌رود در ماه های آینده نتایج و خبرهای خوبی به دستمان برسد  ولی باید گفت که نتیجه مثبت این آزمایش بروی میمون‌ها، تضمینی برای اثربخشی آن‌ روی انسان‌ها نخواهد بود.

اخبار خودرو
حوادث