هکرهای روسی اتاق‌های فکر و NGO-ها را هدف قرار داده‌اند

%d8%af%d8%af%d8%af

هکرهای معروف روسی پس از افشای ایمیل‌های حزب دموکرات در جریان انتخابات اخیر آمریکا، قصد دارند بخش‌های جدید را نیز هک کنند. این گروه که با نام The Dukes شناخته می‌شوند؛ به نظر می‌رسد ایمیل‌های دارای بدافزار را به اتاق‌های فکر و سازمان‌های غیردولتی ارسال کرده‌اند تا در صورت امکان، آن‌ها را نیز هک کنند و دست به افشای ایمیل‌ها بزنند. این ایمیل‌ها تشابه زیادی به ایمیل‌های ارسال‌شده به حزب دموکرات دارند.

این حمله‌ها قبل از آغاز انتخابات ریاست جمهوری و در ماه آگوست، به اوج خود رسیده‌ بودند و حتی بعد از روز انتخابات نیز ادامه داشتند. جدیدترین دسته‌ی ایمیل‌ها تنها شش ساعت بعد از اعلام ریاست جمهوری ترامپ ارسال شده‌اند و کارشناسان معتقدند این حملات همچنان ادامه خواهند داشت.

اوایل سال ۲۰۱۶، کمیته‌ی اطلاعات آمریکا، دولت روسیه را عامل حمله سیستم DNS ایمیل‌ها خوانده بود و روسیه را در این حملات مقصر می‌دانست. البته ترامپ این نتیجه‌گیری را غیرمنطقی خوانده و بیان کرده بود که این هکر می‌تواند یک فرد با ۲۰۰ کیلوگرم وزن باشد که روی تخت خود لم داده است.

البته این هکرها از هیچ حفره‌ی امنیتی استفاده نکرده‌اند و تنها از سیستم ضدویروس -بدون آنکه شناخته شوند- گذر کرده‌اند.

یکی از کارشناسان در این باره می‌گوید:

این گروه از لحاظ مالی حمایت می‌شوند و بسیار حرفه‌ای هستند. کاری که این گروه انجام می‌دهد، نیاز به مدت‌ها تمرین و تلاش دارد و برای ۸ سال است که این تیم در تلاش برای یافتن‌ حفره‌های امنیتی و دور زدن سیستم‌ها هستند. این گروه از سایر حمله‌ها درس گرفته‌اند و بار دیگر خود را تجهیز می‌کنند تا با حمله‌هایی حساب‌شده به عرصه بازگردند.

اخبار خودرو
حوادث