بعد از اینکه یک معادله را در یک سلول نوشتیم، لذت بخش نیست که بلافاصله نمودار آنرا هم در اکسل مشاهده کنیم؟فرض کنید که معادله ای مانند زیر داریم:y=x2-2.x+6
طبیعتا وقتی که بخواهیم این معادله را در اکسل بنویسیم ، آنرا باید به زبان سلولی اکسل بنویسیم :=A2^2-2*A2+6
و اگر فرمول را مانند شکل زیر در خانه ها پر (fill) کنیم ، به ازاء هر مقدار X یک y بدست می آید:
و اگر با این اعداد نمودارمان را رسم کنیم مانند شکل زیر خواهد شد:
در این مثال می خواهیم یک روش کلی برای رسم هر نموداری در اکسل را پیاده سازی کنیم:· معادله نمودار در یک سلول وارد شود· بازه نمودار ، حداقل مقدار و حداکثر مقدار در دو سلول وارد شوند.· تعداد نقاط نمودار (که بیانگر دقت رسم است) در یک سلول وارد شود.
![]()






پاسخ با نقل قول
